Someren 2 - SV Meerssen 2 na 68 minuten gestaakt!

SV Meerssen 2 (zon)

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

9 oktober 2016 11:00

Adriaans, M.

Scheidsrechter Adriaans uit Helmond raakte in de 68e minuut geblesseerd en hij kon de wedstrijd niet meer her vatten. Volgens de KNVB-richtlijnen dient er dan een vervangend KNVB-scheidsrechter aangesteld te worden, maar dit kon op korte termijn niet gerealiseerd worden. De wedstrijd werd definitief gestaakt. Het equipe van  hoofdtrainer Niels Roijakkers zal zondag 20 november de resterende 22 minuten nog vol aan de bak moeten, omdat het zichzelf niet beloonde in de 2e helft.

SV Meerssen 2 startte goed aan de wedstrijd.  In de 4e minuut kreeg het al een dot van een kans.  Someren-doelman Tim Vinken bracht echter goed redding in een 1-tegen-1-situatie met SV Meerssen-aanvaller Hannon. In de 17e had SV Meerssen 2 de wedstrijd eigenlijk met 10 man moeten vervolgen. Scheidsrechter Adriaans gaf slechts geel en een vrije trap voor het onderbreken van een honderd procent scoringskans van Koen de Louw (doorgebroken speler).  Tijdens de rust was hij wel zo eerlijk om zijn foute beslissing toe te kennen. De vrije trap van Nick Kusters werd door SV Meerssen-doelman Kreemers goed klem gepakt. In de 22e minuut kwam Someren 2 op een 1-0 voorsprong. Door slecht uitverdedigen van SV Meerssen 2 kwam de bal bij Koen de Louw terecht en hij strafte deze fout goed af. Nog geen vijf minuten later verdubbelde Nick Kusters op aangeven van Fabio Peters de voorsprong naar 2-0. Met deze stand gingen beide teams ook de rust in!

Na rust kwam Someren 2 zoals vaker deze competitie veel scherper uit de rust. Dit resulteerde in enkele grote kans onder meer voor Rob v.d. Sluijs. De blauwwitten wisten zich niet te belonen en de wedstrijd op slot te gooien. In de 67 minuut gaf doelman Tim Vinken te makkelijk een corner weg. Uit deze corner bracht Odekerken van SV Meerssen 2  via de kop de score op 2-1. Nog geen minuut later raakte scheidsrechter Adriaans geblesseerd en de wedstrijd werd gestaakt. Zoals eerder in dit verslag vernoemd, wordt het restant op zondag 20 november ingehaald (22 minuten exclusief blessuretijd).

Aankomende zondag speelt Someren 2 uit tegen Erp 2 om 12.15 uur op sportpark Den Uil.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas,  Joost v.d. Velden, Niek Smits, Robert van Lierop, Luuk Hoeben, Koen de Louw (62' Devi Fondon), Fabio Peters, Rob v.d. Sluijs, Dennis Kanters, Nick Kusters.

Verslag: Roel Maes
Foto's: Jan van de Broek