Someren 2 beslist lastige uitwedstrijd tegen UDI´19 2 in de slotfase

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

18 september 2016 11:00

Diouani, I.

Na de totale offday tegen Volharding 2 had Someren 2 wat recht te zetten tegen UDI´19 2. Pas nadat de goedfluitende Scheidsrechter Diouani in de 82ste minuut UDI´19 2-speler Azdad van het veld had gestuurd met rood, wist Someren 2 de wedstrijd naar zich toe te trekken door 2 keer te scoren via Nick Kusters en Devi Fondon. Eindstand werd 1-3 voor Someren 2.

De warming-up van Someren 2 verliep niet geheel vlekkeloos. Tijdens de warming-up kreeg Dirk Driessen last van zijn lies en daardoor kon hij de wedstrijd niet starten. Zijn plaats werd ingenomen door Sebastiaan Ten Brugge Cate. UDI'19 2 begon de wedstrijd sterk en in de 6de minuut kreeg het al een grote kans via rechtsbuiten Azdad. Hij raakte de bal echter verkeerd waardoor de bal voorlangs ging. Nadien kwam Someren 2 beter in de wedstrijd en in de 15e minuut moest het op een 1-0 voorsprong komen door Maico Meulen. Hij faalde echter in een 1-tegen-1 situatie met de keeper. Het restant van de 1ste helft ging redelijk gelijk op. Zowel Someren 2 als UDI'19 kregen kansen op een 1-0 voorsprong. Bij Someren 2 revancheerde doelman Tim Vinken zich goed tot opzichte van vorige week tegen Volharding 2.  In de 25e minuut kreeg Someren 2 wederom een goede kans op een 1-0 voorsprong. Echter vergat Devi Fondon de bal goed mee te nemen waardoor hij een 1-tegen-1 situatie met UDI'19 2-doelman Paters omzeep hielp. In de 30e minuut was het eindelijk raak voor Someren 2. Devi Fondon wist zich door de defensie van UDI'19 2 te wringen, maar was niet gelukkig in de afronding en trof de paal. De uitstekend spelende Justin Hoeben stond op de juiste plek en kon makkelijk de rebound binnenschieten (0-1). Someren 2 kon niet lang van de voorsprong genieten. In de 38e minuut werd rechtsbuiten Azdad met een prachtige crossbal bediend. Hij kreeg alle ruimte en tijd om naar binnen te komen en schoot feilloos raak in de lange hoek (1-1). Dit was tevens de ruststand.

Na rust was het spelbeeld niet veel anders. Het spel golfde op en neer en beide teams kregen kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Zo had Someren 2 enkele schotkansen via onder andere Maico Meulen en Devi Fondon. Echter na 80 minuten voetballen stond het nog steeds 1-1. Het keerpunt kwam in de 82e minuut toen UDI'19 2-speler Azdad door een rode kaart het veld moest verlaten. Someren 2 wist uitstekend gebruik te maken van dit overtal . In de 89ste minuut kreeg het een strafschop omdat Rob v.d. Sluijs een scoringskans werd ontnomen middels vasthouden. Nick Kusters die amper 3 minuten in het veld stond, eiste de bal meteen op. Hij schoot overtuigend van 11 meter raak en bracht Someren 2 op een 1-2 voorsprong. In de blessuretijd wisten de blauw-witten de wedstrijd definitief te beslissen. Devi Fondon wist de bal zuiver in de rechter onderhoek te schieten en daarmee werd tevens de eindstand bepaald op 1-3 voor Someren 2.

Na 3 competitiewedstrijden staat Someren op een 3e plaats met 1 punt achterstand op koploper Volharding 2. Aankomende zondag wacht Someren 2 een lastige thuiswedstrijd tegen SV Deurne 2.  Hopelijk kunnen de 3 punten in Someren blijven tijdens het kermisweekend.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas, Niek Smits, Robert van Lierop, Sebastiaan Ten Brugge Cate, Joost v.d. Velden (60' Dennis Roijakkers), Fabio Peters (73' Rob v.d. Sluijs), Luuk Hoeben (77' Dennis Kanters), Devi Fondon, Justin Hoeben (87' Nick Kusters), Maico Meulen.

Verslag: Roel Maes

SV Someren 1