Someren krijgt lesje in effectiviteit

SV Someren 1

Sportclub Susteren 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

12 maart 2017 14:30

Ploegstra, Tjitte

Someren – Op eigen veld leed Someren een 1-4 nederlaag tegen nummer twee SC Susteren. De spelers van de thuisclub werkten hard, maar kwamen aanvallend tekort. De Limburgers daarentegen hadden niet veel kansen nodig om de overwinning veilig te stellen. Kevin Hoffmans kroonde zich met drie doelpunten en een assist tot man van de wedstrijd.

Ruststand 0-2
De thuisclub begon voortvarend aan de wedstrijd en scoorde al na drie minuten de openingstreffer. In een mêlee van spelers werkte Koen de Louw de bal over de doellijn, maar scheidsrechter Ploegstra annuleerde de treffer wegens vermeend buitenspel. Hoffmans, topscorer bij de Limburgers,  kreeg even later te veel vrijheid en scoorde met een geplaatste volley, 0-1. Someren gaf niet op en zag een inzet van Koen de Louw op de lijn gekeerd worden. Ook een gevaarlijke voorzet van Stijn Kusters leverde geen rendement op, want Jeroen van de Kerkhof kopte de bal voorlangs. Tegen de verhouding in kwam Susteren op 0-2. Doelman Maarten Werts kreeg een hoge bal niet goed onder controle en voor Hoffmans was het een koud kunstje om de 0-2 aan te tekenen.

Snelle counterploeg
Na rust speelde de thuisclub nog meer op de aanval en Koen de Louw had pech dat zijn kopbal op de paal belandde. Na een fout in de Limburgse defensie had  ook Jeroen van de Kerkhof de aansluitingstreffer op zijn schoen, maar de routinier miste de snelheid om deze kans te verzilveren.

SC Susteren was snel in de omschakeling en na een perfect uitgevoerde counter scoorde Koolen de 0-3. Ondanks de grote achterstand gaf Someren niet op. Salim Zeroual speelde twee verdedigers uit in de zestien, maar strandde op doelman Cleber. Goudhaantje Hoffmans toonde tien minuten voor tijd weer zijn klasse. Hij zag doelman Werts ver voor zijn doel staan en schoot de bal van grote afstand in het verlaten doel, 0-4. Dat Salim Zeroual kort voor tijd nog de eretreffer scoorde, was slechts een doekje voor het bloeden.

Op zondag 19 maart staat er weer een zware wedstrijd op het programma voor Someren. De mannen van Jurgen de Haan gaan dan op bezoek bij koploper SV Meerssen.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters (43 Maico Meulen), Rowel Deelen, Koen de Louw, Stijn Kusters (72 Thijs Cortenbach), Bas Boonman, Salim Zeroual, Jeroen v.d. Kerkhof.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek