Twee scrimmages worden Someren fataal in Deurne

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

19 februari 2017 14:30

Daal, C.J.T. van

Deurne – Op sportpark de Kranenmortel kwam SV Someren na ruim een uur spelen op een 1-2 voorsprong. Binnen vijf minuten boog de thuisclub de achterstand om in een 3-2 voorsprong en dat mocht de Somerense defensie zichzelf aanrekenen.

Op de valreep gelijk
De eerste kans van de wedstrijd was voor de gastheren, maar Maarten Vos zag zijn volley in het zijnet stranden. Halverwege de eerste helft kreeg Someren een dubbele kans na een scherp indraaiende voorzet van Mike Kusters. De bal werd in eerste instantie gemist door de inkomende Koen de Louw en belandde daarna bij de tweede paal voor de voeten van Jeroen van de Kerkhof. Die kwam echter een teenlengte te kort om zijn team op voorsprong te zetten. Een minuut later was Koen de Louw weer dichtbij een treffer, maar zijn schot werd op de doellijn gekeerd. Na een half uur was het wel raak. Koen werd op enkele meters van het doel in de rug geduwd en scheidsrechter Van Daal twijfelde geen moment: geel voor verdediger Kuijpers en strafschop voor Someren. Salim Zeroual schoot de bal onberispelijk binnen, 0-1.

De doelpuntenmaker kreeg kort daarna opnieuw een kans, maar op aangeven van Bas Boonman schoot hij de bal over het doel. Koen de Louw werd even later ook op maat bediend door Bas, maar kopte rakelings naast.

In het laatste kwartier voor rust werd de thuisclub weer iets sterker, maar Van de Werf en Van der Steen hadden het vizier niet op scherp staan. In blessuretijd bracht Ruhendrey Martina zijn team langszij. Met een mooie volley, buitenkant voet, liet hij doelman Maarten Werts kansloos, 1-1.

Identieke tegentreffers
In het tweede bedrijf had Someren zijn sterkste fase tussen de vijftigste en de zeventigste minuut. Oelse Venhuizen kopte net naast het doel na een hoekschop van Salim Zeroual. Bas Boonman reageerde het snelst op een dieptepass, maar doelman Bukkems kwam ver uit zijn doel en kopte de bal over de zijlijn. Na ruim een uur spelen, kogelde Salim de bal tegen de onderkant van de lat. Er werd gesuggereerd dat de bal de doellijn gepasseerd had, maar de neutrale assistent hield de vlag naar beneden. Uit een vrije trap van Mike Kusters kwamen de bezoekers toch op voorsprong. De vraag of Jeroen van de Kerkhof de bal wel of niet schampte, was van ondergeschikt belang, 1-2.

Someren leek op rozen te zitten, maar een kwartier voor tijd belandde de bal na een scrimmage in de zestien voor de voeten van Stefan van de Werf. De Deurnese spits haalde meteen uit, 2-2. Even later deed zich een soortgelijke situatie voor. De bal bleef na een inworp liggen in het strafschopgebied en van dichtbij bezorgde Anton Loverbosch zijn team de drie punten. Coach Jurgen de Haan van Someren wisselde nog een paar keer in de slotfase, o.a. verdediger Oelse Venhuizen voor aanvaller Mike Verdonschot, maar in de stand kwam geen verandering meer.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Oelse Venhuizen (81 Mike Verdonschot), Niels Schweren, Mike Kusters, Rowel Deelen, Koen de Louw, Bas Boonman, Salim Zeroual, Jeroen v.d. Kerkhof (76 Ravid Kochavi), Stijn Kusters (79 Thijs Cortenbach)

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek