Someren moet zijn meerdere erkennen in Venray

SV Someren 1

SV Venray 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

3 september 2016 19:30

Kox, P.J.

Someren - SV Someren is bij zijn terugkeer in de eerste klasse gestart met een nederlaag tegen Venray. In de eerste helft waren beide teams aan elkaar gewaagd en ze kregen ook een aantal doelrijpe kansen. De Limburgers gingen beter mee om met de mogelijkheden en leidden bij rust met 0-1. Na een uur spelen, viel de 0-2 en daarna was de thuisclub niet meer bij machte om nog iets aan de achterstand te doen.

De openingsfase was voor de gasten, die al na dertig seconden een opgelegde kans kregen na een fout in de defensie. Doelman Maarten Werts wierp zich echter voor de bal en hield Someren op de been. Kort daarna schoot de jeugdige Mike Verdonschot, die heel verdienstelijk debuteerde bij de thuisclub, een metertje naast het doel. Binnen het kwartier had de thuisclub op voorsprong kunnen komen. Freek van Bussel zette Bas Boonman vrij voor het doel, maar van dichtbij schoot de Somerense aanvaller over. Een minuut later leek Bas een voorzet van Freek binnen te koppen, maar de Limburgse doelman wist ten koste van een hoekschop redding te brengen. In een fase dat Someren sterker was, kwam Venray op voorsprong. Stijn Kusters gleed uit, de Griekse spits Tourarzidiz, overgekomen van VVV’03, had vrije doortocht en schoof de bal laag over de grond in het doel, 0-1. Kort voor rust kregen beide teams nog een geweldige kans. Deenen miste namens Venray en Freek van Bussel liftte de bal rakelings naast het Limburgse doel.

In de zestigse minuut krulde de snelle en behendige Armend Shala de bal vanaf de rand van de zestien schitterend in de kruising, 0-2. Vanaf dat moment kwamen de Limburgers nauwelijks nog in de problemen.

Een kwartier voor tijd had Someren pech toen Salim Zeroual enkele tegenstanders passeerde en het van afstand probeerde. Zijn inzet belandde op de paal.

De vraag of Someren klaar is voor de eerste klasse laat zich na een (verloren) wedstrijd nog niet beantwoorden. De mannen van coach Jurgen de Haan moesten aantreden zonder Oelse Venhuizen (geschorst), Robin v.d. Aker (vakantie) en Koen de Louw (blessure). Tegenstander Venray was in deze eerste competitiewedstrijd technisch wat beter en sloeg tweemaal toe op momenten dat je het eigenlijk niet verwachtte. Het is afwachten wat de komende wedstrijden gaan brengen.

Someren speelt eerst tegen sterk geachte tegenstanders als Geldrop en Bekkerveld en daarna wacht de zware derby tegen Deurne.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Stijn Kusters, Niels Schweren, Robert van Lierop (69 Mike Kusters), Salim Zeroual, Mike Verdonschot (79 Luuk Hoeben), Rowel Deelen, Dirk Hurkmans (70 Dévi Fondon), Freek van Bussel, Bas Boonman.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek