Someren VR1 – Kolping Boys VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

23 april 2017 12:00

Vereijken, A.M.A.H.

De bezoekers uit Alkmaar waren vandaag in Someren voor de returnwedstrijd in de Hoofdklasse B. Kolping Boys, wat reeds gedegradeerd is, verloor voor de winterstop met 0-2 van Someren.

De wedstrijd begon 45 minuten later. Scheidsrechter Vereijken kwam niet opdagen, dus de heer Gruijters uit Asten werd opgeroepen door de KNVB om de wedstrijd te leiden.

Someren begon sterk en aanvallend aan de wedstrijd en creëerde al snel een paar goede kansen. Het goede spel tijdens de eerste helft kon niet verzilverd worden met doelpunten. De slecht leidende scheidsrechter Gruijters verzuimde Someren tot tweemaal toe een corner toe te kennen, tot groot ongenoegen van trainer Richard Aben. Hij kreeg hiervoor een berisping.

In de tweede helft had Someren het meeste balbezit, maar moest Kolping Boys toch enkele kansen prijsgeven. Maar ook de gasten waren vandaag niet in staat om te scoren. Tot aan de laatste minuut creëerden de Blauw Witten kansen, maar het was vandaag niet de dag. Zo eindigde de wedstrijd in een 0-0 gelijkspel.

Voordat het laatste fluitsignaal klonk had een grote groep jonge meiden zich al aan de zijlijn gemeld, voor de meidenvoetbalmiddag!

Na een vlugge douche stonden de dames van het eerste vrouwenteam alweer op het veld om de meiden kennis te laten maken met voetbal.

De meiden werden vermaakt met leuke en leerzame oefeningen. De dames van Someren hebben laten zien,  dat het meidenvoetbal leeft en een belangrijk onderdeel is geworden van Someren.

Someren, dat op degraderen staat, neemt het komende woensdagavond op in en tegen Maarssen. Daarna volgen nog 2 wedstrijden: uit naar Venray en thuis tegen Nuenen. Hopelijk kunnen er nog punten gepakt worden in de laatste 3 wedstrijden van het seizoen.

Verslag: Richard Aben

SV Someren 1