Buitenveldert VR2 – Someren VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

17 april 2017 14:00

Mousaoui, A.

Vandaag stond de reis naar Amsterdam op het programma. Buitenveldert staat in de grote middenmoot van de Hoofdklasse B. Someren staat op degraderen. Eerder dit seizoen verloor Someren met 2-3 van Buitenveldert.

Someren begon slecht aan de wedstrijd. Na 2 minuten kreeg Buitenveldert al een corner en mocht  deze vrij binnen koppen. Niet kort daarna keken de Blauw-Witten al tegen een 2-0 achterstand aan. Ondanks de snelle achterstand kon Someren na 10 minuten toch aanvallen over de linkerflank, maar een pass van Christa Eggers kwam niet aan bij Kim Bankers.

Binnen een half uur keek Someren al tegen een grotere achterstand aan. Buitenveldert stond toen al met 4-0 voor. Vlak voor rust creëerde Someren nog een kans, maar wist deze niet te benutten.

Na de thee en ranja kwam er een ander Someren uit het kleedlokaal. Binnen een paar minuten creëerde  Someren een kans, maar Romy Kuepers wist niet te scoren.

Niet lang daarna kreeg Someren de grootste kans van de wedstrijd. Een goede actie van Christa bracht de bal bij Kim, maar het mocht vandaag niet zo zijn. Someren bleef steken op nul doelpunten.

Buitenveldert wist in de tweede helft toch nog tweemaal te scoren en zette daarmee de eindstand op het scorebord: 6-0.
Gezien de tweede helft een geflatteerde uitslag, maar Someren heeft het vandaag weggegeven in het eerste half uur van de wedstrijd.

Aanstaande zondag speelt Someren thuis tegen Kolping Boys. Kolping Boys is een van de degradanten uit de landelijke Hoofdklasse. De wedstrijd begint om 12.00 uur op Sportpark De Potacker.

Aansluitend om 14.30 uur organiseren de dames een vriendinnenvoetbaldag! Je kunt je nog opgeven.
Stuur een mailtje naar [email protected] of neem contact op met
Joyce Engelen    (06-20055152) of
Sitha Caessens      (06-27623344).