Someren VR1 – DSE VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

9 april 2017 12:00

Heijnen, H.L.W.

Op een zonovergoten sportpark speelde Someren vandaag tegen DSE. Eerder dit seizoen verloor Someren met 7-3 en heeft vandaag dus wat goed te maken tegen de nummer 6 uit de Hoofdklasse B.

DSE begint erg sterk aan de wedstrijd en in de eerste 5 minuten moet keepster Lindsey Stultiens al flink aan de bak. In de 6e minuut wordt de score geopend door DSE: 0-1.

Someren wat niet bij de les is in het eerste kwartier moet dan ook al snel een tweede treffer incasseren. Na 15 minuten kijken de Blauw-Witten al tegen een 0-2 achterstand aan en lijkt de wedstrijd gespeeld.

Maar gelukkig niets is minder waar. Someren begint dan pas te voetballen!

Romy Kuepers krijgt vanuit een voorzet van Yvonne Swinkels een kans, maar weet deze niet benutten. Na 30 minuten spelen is het Yvonne Swinkels die weet te scoren. Een prachtige kopgoal gaat tegen de touwen: 1-2. De spanning is weer terug.

Ook na rust blijft Someren de bovenliggende partij op de Potacker.

11 minuten na de thee wordt DSE nog gevaarlijk, maar de bal vliegt rakelings langs het doel. Daarna blijft Someren kansen creëren. Door goed spel en mooie combinaties wordt Someren gevaarlijk, maar weet het niet meer te scoren.

Ondanks een goede wedstrijd, met goede combinaties, ook vandaag geen punten. Wedstrijd na wedstrijd wordt er goed gevoetbald, maar dit is helaas niet zichtbaar in de stand.

Komend weekeinde staan er twee wedstrijden op het programma:
Zaterdag 15 april: Maarssen VR1 – Someren VR1
Maandag 17 april: Buitenveldert VR1 – Someren VR1