Someren VR1 - Fortuna Wormerveer VR1

SV Someren VR1 (zon)

Fortuna Wormerv. VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

26 maart 2017 12:00

Mulder, W.H.

Vanuit Wormerveer (Noord-Holland) kwam vandaag Fortuna Wormerveer op bezoek. Eerder dit seizoen wonnen de bezoekers met 3-0 op eigen veld. Fortuna had maar 1 doel en dat is terug naar de topklasse.

Someren kwam al snel op achterstand. Na 3 minuten opende de aanvalster van Fortuna, Gisele de Win, de score. Achterin werd de bal niet goed weggewerkt en de spits benutte haar kans: 0-1.

Ondanks deze vroege tegenslag gingen de vrouwen uit Someren volop de strijd aan. Binnen een kwartier werden er al 2 goede kansen gecreëerd: Yvonne Swinkels speelde een crossbal op Kim Bankers, maar de 1 tegen 1 werd gewonnen door de keepster van Fortuna. Nog geen minuut daarna was het Loes van de Ven,  die na een snelle rush langs de lijn de bal voor zette op Christa Eggers, maar de bal kon net niet binnen gekopt worden.

Het goede spel van Someren zorgde ervoor,  dat de bezoekers uit Wormerveer niet tot scoren konden komen en Someren zelf wat kansen kreeg. Met een 0-1 stand gingen we aan de thee.

Someren, dat al een goede eerste helft speelde, zette dit goede spel voort in de tweede helft. Dit gaf al direct een kans voor Yvonne. Een vrije trap van Marlou Thijs kwam bij Yvonne, maar helaas werd er niet gescoord.

De wedstrijd werd feller,  want Someren rook kansen. Scheidsrechter Mulder had  de wedstrijd niet in handen in de tweede helft. De bezoekers mochten overtredingen maken, waar je toch minimaal een gele kaart voor zou moeten krijgen, maar de leidsman durfde simpelweg niet op te treden.

Halverwege de tweede helft was het wederom Gisele de Win die wist te scoren. De goaltjesdief maakte haar 17e doelpunt in de competitie.

Someren bleef goed verzorgd voetballen en bleef aandringen bij het doel van Fortuna. Desondanks werd er niet meer gescoord door de Blauw Witten en mede door het goede keeperswerk van Lindsey Stultiëns,  bleef de stand staan op 0-2.

Volgende week spelen we in Venlo tegen de Venlosche Boys. Als we het goede spel van vandaag, volgende week kunnen laten zien, dan gaan de 3 punten zeker mee terug naar Someren!

Verslag: Richard Aben

SV Someren 1