Verslag Prinses Irene VR1 – Someren VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

19 maart 2017 12:00

Dijk, J.B.A. van

In Nistelrode speelden we vandaag tegen de nummer 4 uit de competitie: Prinses Irene VR1. Eerder dit seizoen won Prinses Irene met 2-3 op de Potacker.

Prinses Irene krijgt de eerste kans in de wedstrijd. Na een corner volgt een schot dat overgeschoten wordt door de spits. Someren krijgt niet lang daarna ook haar eerste kans. Een goede vrije trap van Marlou Thijs net over de middenlijn, komt bij Kim Bankers terecht, maar de bal vliegt rakelings over.

De eerste helft gaat redelijk gelijk op, met kansen voor beide teams. Een vrije trap van Iris van Weert vliegt in het zijnet.

Na een half uur spelen is het Prinses Irene die de score opent. Een voorzet komt voor het doel en de spits mag vrij binnentikken: 1-0. Ondanks nog enkele kansjes voor Someren gaan we met deze stand rusten.

Na rust krijgt Prinses Irene meer overwicht op het veld en moet Someren meer gaan verdedigen. Na een kwartier in de tweede helft is het Prinses Irene wat de teller op 2 zet. Someren wat meer aanvallend aan het spelen is, wordt afgestraft in de omschakeling. Door knullig balverlies krijgt Prinses Irene de kans om te counteren. De aanvaller komt uiteindelijke 1 tegen 1 met onze goalie Lindsey Stultiens en scoort: 2-0.

Ondanks enkele goede combinaties en aanvallende acties vandaag, was het geen hoogstaande wedstrijd van zowel Someren als Prinses Irene.

Volgende week spelen we thuis tegen Fortuna Wormerveer. De nummer 3 uit de hoofdklasse wil zo snel mogelijk weer terug naar de topklasse. In Wormerveer konden we lang standhouden, maar moesten we uiteindelijk met een 3-0 nederlaag huiswaarts.

De wedstrijd begint om 12.00u. Hopelijk mogen we weer op uw support rekenen!

SV Someren 1
Deurne 1