Verslag SV Someren VR1 - Fortuna ’54 VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

12 maart 2017 12:00

Bruekers, T.J.A.M.W.

Op een zonovergoten sportpark speelden we vandaag tegen Fortuna ’54. Voor de winterstop bleef het bij een 1-1 gelijk spel in Sittard. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd en zou dus een spannende wedstrijd worden vandaag!

Someren begint niet goed aan de wedstrijd. Fortuna ’54 is feller heeft in het begin het veldoverwicht. Na 10 minuten schiet Loes van de Ven van ongeveer 25 meter, maar de keepster van Fortuna ’54 redt. Daarna is het Fortuna ’54 wat meer aandringt op het doel van Someren en dan ook weet te scoren. Vanuit een corner wordt gescoord: 0-1.

Na een half uur komen de Blauw-Witten in hun spel en krijgen meer kansen. Een goede vrije trap van aanvoerster Marlou Thijs belandt bij Yvonne Swinkels maar helaas werd er niet gescoord. Vlak voor rust komt Someren toch nog langszij. Romy Kuepers geeft een mooie voorzet en Ruth Zegwaard tikt de bal binnen: 1-1.

Na rust blijft het spannend op de Potacker. Kleine kansjes gaan over en weer tot in de 68e minuut: Yvonne Swinkels scoort de 2-1, maar wordt door de grensrechter van Fortuna ’54 afgevlagd voor vermeend buitenspel.

En zoals zo vaak in het voetbal, als wij hem niet maken, dan maakt de tegenstander hem. Helaas vandaag ook zo.. 12 minuten voor tijd kan Anne-Maaike van Aken vrij in koppen en zet de 1-2 op het scorebord.

Someren wat zich in de onderste regionen van de landelijke Hoofdklasse B bevindt gaat volgende week naar Nistelrode. Op de Potacker werd het eerder dit seizoen 2-3. Prinses Irene staat momenteel 4e in de competitie.

SV Someren 1
Deurne 1