Verslag SC ’t Zand VR1 – SV Someren VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

5 februari 2017 14:30

Janssen, N.

Vandaag stond de wedstrijd tegen SC ’t Zand op het programma.

Voor Someren was dit de eerste wedstrijd na de winterstop. De wedstrijd van vorige week tegen FC Eindhoven is verzet naar 5 maart vanwege de bekerwedstrijd van FC Eindhoven.

De eerste 10 minuten waren erg onrustig van beide partijen. Na deze minuten moest verdedigster Iris van Weert al het veld verlaten vanwege een blessure. Carin Maas moest al snel invallen. Tijdens de eerste helft zijn het de Tilburgse dames die de meeste kansen creëren. De goed keepende Lindsey Stultiens weet het doel schoon te houden tot de 30e minuut.
De scheidsrechter legt de bal op de stip na een vermeende overtreding van Loes van de Ven. Niets aan de hand, maar de aanvalster van ’t Zand laat zich goed vallen in het strafschopgebied en de scheidsrechter beslist tot een penalty.
Lisa van Lieshout benut de penalty en zet de score op 1-0.

Na rust blijven de dames uit Someren hard werken en zoeken naar de gelijkmaker.
De Tilburgse dames krijgen desondanks toch nog een paar grote kansen, maar weten deze niet te verzilveren. Ook tijdens de tweede helft is het de Somerense goalie Lindsey, die door een paar prachtige reddingen, voorkomt dat de score verder oploopt.

Vandaag maakte Evy Kuijpers haar debuut in het eerste vrouwenelftal van Someren. De speelster uit Lierop maakt vandaag haar eerste 10 minuten en deed dit verdienstelijk!

Ondanks het 1-0 verlies is coach Richard Aben tevreden over de prestatie van de dames!
“De koploper was sterker dan ons, maar door het harde werken hebben we goed stand gehouden! We hebben vandaag als team weer een goede prestatie neergelegd, ondanks dat we geen punten meenemen uit Tilburg.”

Volgende week wacht de volgende uitwedstrijd. Wij mogen dan naar Maarssen VR1. Maarssen staat momenteel 8e in de hoofdklasse zondag. De wedstrijd in Someren eindigde vorig jaar in een 2-3 verlies.

SV Someren 1
Deurne 1