Kolping Boys VR1 - SV Someren VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

27 november 2016 14:00

Wezel, F.

Afgelopen zondag stond de verre uitwedstrijd naar Alkmaar op het programma. De dames uit Someren speelden een belangrijke wedstrijd in de strijd tegen degradatie in landelijke Hoofdklasse. De dames van Kolping Boys staan op gelijke hoogte in de stand.

Het is Someren dat al direct gevaarlijk wordt in de eerste minuut. Een voorzet van Christa Eggers wordt door Kim Bankers tegen de lat gewerkt. Someren laat al meteen blijken dat ze maar voor 1 ding naar Alkmaar zijn afgereisd: 3 punten!

In het eerste kwartier krijgt Kolping Boys toch ook een paar kansen, maar weten deze gelukkig niet te benutten.

Na bijna een half uur is het Christa die de score opent voor de blauw-witten: 0-1. De laatste 15 minuten in de eerste helft zijn erg spannend. De dames uit Alkmaar krijgen een paar kansjes en gelukkig telt de scheidsrechter geen blessuretijd en kunnen we gaan rusten met een 0-1 voorsprong.

De tweede helft is rommeliger dan de eerste helft. Keepster Lindsey Stultiëns houdt het doel schoon en daarmee blijft het spannend. Someren creëert goede kansen maar weet deze kansen niet te benutten. Het laatste kwartier wordt ontsierd door de overtredingen die Kolping Boys maakt. Eerst is het aanvoerster Marlou Thijs die van achteren wordt neergehaald. De scheidsrechter durft niet de rode kaart te trekken en de overtreding wordt met een gele kaart afgedaan. Nog geen 5 minuten later maakt dezelfde speelster nogmaals een pittige overtreding op Carin Maas en ontvangt haar 2e gele kaart en moet dus vertrekken. De laatste 10 minuten worden de dames uit Alkmaar nog 1x gevaarlijk, maar de lat houdt de stand op 0-1. Spits Kim Bankers bepaalt de eindstand: 0-2. Vlak voor het eindsignaal maakt Kim haar verdiende doelpunt.

3 belangrijke punten mee terug naar Someren. Een goede opsteker voor de laatste 2 wedstrijden voor de winterstop: Aanstaande zondag spelen we thuis SV Venray en een week later de derby in en tegen Nuenen.

Zondag 4 dec.: SV Someren VR1 – SV Venray VR1. Aanvang 12.00u: Sportpark De Potacker.

SV Someren 1
Deurne 1