Someren VR1 – Buitenveldert VR2 (2-3)

SV Someren VR1 (zon)

Buitenveldert VR2 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

13 november 2016 12:00

Kessels, A.G.J.W.

Vandaag waren de speelsters van Buitenveldert uit Amsterdam te gast op de Potacker voor de 10e speelronde in de landelijke Hoofdklasse B. Buitenveldert staat stabiel in de top 5.

De wedstrijd begon met kleine kansjes voor beide teams. Snel werd duidelijk dat het ook vandaag weer een spannende wedstrijd zou gaan worden. Na 18 minuten was het de spits van Buitenveldert die de score opende, 0-1. Lang leek Buitenveldert niet te kunnen genieten van deze voorsprong,  want Someren zette vanaf de aftrap direct de aanval in. Christa Eggers kwam voor de goal, maar kon niet genoeg kracht achter de bal krijgen, de stand bleef 0-1. De vrouwen uit Amsterdam liepen voor rust nog uit naar een 0-3 voorsprong. In slechts 3 minuten was het Mariam Ahaddouch,  die de zuivere hattrick compleet maakte.

Met een wrang gevoel gingen de vrouwen uit Someren rusten. Het spel was niet slecht, maar 100% kansen werden niet benut, waardoor we nu met een grote achterstand gingen rusten. Zou  het dan toch nog spannend worden in de tweede helft?

Ja, dat werd het.. Na 60 minuten was het Christa Eggers die de score opende voor Someren. Met een knappe kopgoal werd de stand 1-3. 10 minuten later was het Yvonne Swinkels die de spanning verder terug bracht in de wedstrijd. Yvonne scoorde haar 5e competitiedoelpunt. Someren dat aanvallender was gaan spelen, bleef Buitenveldert onder druk zetten. In de 89e minuut maakte de keepster van Buitenveldert hands en er volgde een vrije trap op een mooie plek. Yvonne nam de vrije trap, maar de bal vloog rakelings langs het doel.

Na 8 minuten blessuretijd floot de goed leidende scheidsrechter Kessels,  voor het einde van de wedstrijd, Someren verloor nipt met 2-3.

Vandaag stond er een veerkrachtig team op het veld, dat ondanks een 0-3 achterstand, zich na rust goed wist te herpakken. Maar helaas geen punten. Zoals een support al zei: “Sund..”

Komende zondag mogen onze vrouwen genieten van een voetbalvrij weekend. Daarna volgen nog 3 belangrijke wedstrijden, voor de winterstop begint.  Te beginnen met de verre uitwedstrijd naar promovendus Kolping Boys uit Alkmaar.

Verslag: Richard Aben

SV Someren 1