Someren speelt gelijk tegen Fortuna '54 van trainer Sandra Swinkels

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

6 november 2016 14:00

Lemmens, Th.A.C.

Na een mooie overwinning vorige week, mochten de vrouwen  vandaag afreizen naar Sittard om te spelen tegen Fortuna ’54. Fortuna ’54 dat sinds dit seizoen onder leiding staat van de uit Someren afkomstige Sandra Swinkels, staat in de onderste regionen van de Hoofdklasse.

Beide teams begonnen aanvallend aan de wedstrijd. De wedstrijd golfde heen en weer, maar beide teams kregen niet echt een scoringskans.
Toch is het Fortuna ’54 dat in de 19e minuut de meeste kans maakte op de openingstreffer.
In een duel werd aanvoerder Marlou Thijs in het strafschopgebied geduwd, waardoor haar hand de bal raakte en de scheidsrechter besliste een penalty te geven.  Goalie Lindsey Stultiëns stopte de penalty en de stand bleef 0-0.

Toch was het Fortuna ’54 dat voor rust de score wist te openen. Na geklungel in de verdediging van Someren kon de bal niet weggewerkt worden. De spits van Fortuna ’54 profiteerde: 1-0.

In de tweede helft bleven beide teams aanvallen. Er leek niet meer gescoord te gaan  worden en Fortuna ’54 dacht met de 3 punten aan de haal te gaan. Helaas voor hun,  Someren gooide roet in het eten. Middenvelder Carin Maas wist in de laatste minuut van de wedstrijd nog te scoren. Met een mooie kopgoal beloonde Someren zichzelf toch nog met 1 punt.

Volgende week spelen de blauw-witten weer thuis op de Potacker. Tegenstander is dan Buitenveldert VR2. De gasten uit Amsterdam staan op de 5e plaats.

Alle support is dus weer welkom aanstaande zondag. We trappen af om 12.00 uur.

Richard Aben.

SV Someren 1