Someren VR1 – Venlosche Boys VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

30 oktober 2016 12:00

Azarfane, M.

Vandaag speelden we op een zonovergoten Potacker tegen Venlosche Boys VR1. Een belangrijke wedstrijd onderin de Hoofdklasse competitie.

De blauw witten startten goed aan de wedstrijd. Binnen 5 minuten was het Kim Bankers die 2 goede voorzetten gaf, maar we waren hier nog niet scherp genoeg op. Someren bleef hard werken en bleef kansen creëren. Het duurde dan ook niet lang, dat de 1-0 gescoord werd. Kim Bankers scoorde uit een voorzet van Yvonne Swinkels.
Na 25 minuten spelen maakten de gasten uit Venlo een overtreding in hun doelgebied, maar de goed leidende scheidsrechter, zag hier geen overtreding in. Een kwartier voor rust liet Someren de gasten nog op gelijke hoogte komen. Carin Vissers scoorde de 1-1. Toch was dit nog niet de ruststand, uit een corner van Kim Bankers was het Yvonne Swinkels die scoorde: 2-1! Vlak voor rust scoorde Carin Vissers nog de gelijkmaker: 2-2.

De vrouwen uit Someren kwamen goed uit de rust. Nog geen 3 minuten na de thee was het Kim Bankers die weer zorgde voor een voorsprong: 3-2.
Someren bleef aandringen op het doel van Venlosche Boys en in de 67e minuut was het verdedigster Loes van de Ven, die de voorsprong verder uitbreidde. Na dit doelpunt bleef Someren heersen op de Potacker. Someren beloonde zichzelf dan ook nog met 2 doelpunten vlak voor tijd. Na een verzorgde opbouw van achteruit, was het Kim Bankers die de 5-2 op het scorebord zette. In blessuretijd maakte Christa Eggers nog de verdiende 6-2.

Door deze overwinning staan we boven de streep in de strijd tegen directe degradatie. De goed spelende vrouwen uit Someren, hebben zichzelf beloond door goed spel en hard werken. Dit is een flinke opsteker voor onze volgende wedstrijd, volgende week tegen Fortuna ’54 in Sittard.

Richard Aben.

SV Someren 1