Someren VR1 - Prinses Irene VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

9 oktober 2016 12:00

Kleine, P.M.R. de

De tegenstander van vandaag, Prinses Irene, staat verrassend op nog maar 1 punt. Het speelde gelijk bij Maarssen en verloor de andere wedstrijden. Someren heeft het altijd moeilijk tegen de vrouwen uit Nistelrode en dat was vandaag ook het geval.

Someren werd binnen 10 minuten al gevaarlijk door een schot uit de 2e lijn. Deze werd  verwerkt tot corner, maar leverde geen doelpunt op. Nog geen 2 minuten later openden de gasten de score. Niet veel later kreeg Someren een vrije trap. Iris van Weert schoot de bal in de muur.

Na ongeveer een half uur spelen was het Christa Eggers,  die de gelijkmaker wist te scoren. Een slechte terugspeelbal op de keepster van Prinses Irene werd door Christa onderschept en tikte deze bal binnen: 1-1.

Vlak voor rust leken de blauw-witten op voorsprong te komen, maar de scheidsrechter keurde het doelpunt af. De scheidsrechter zag een overtreding in het doelgebied en we gingen  dan ook rusten met een 1-1 stand.

De tweede helft was niet de beste helft van Someren. Passes die niet aan kwamen en de onrust binnen het team zorgden ervoor,  dat we weer op achterstand geraakten. Prinses Irene werd gevaarlijk uit een corner en Someren kreeg de bal niet weggewerkt: 1-2.

De vrouwen uit Someren gaven zich nog niet verloren en scoorden binnen 2 minuten toch weer de gelijkmaker. Een goede corner van Kim Bankers werd binnen gewerkt door Yvonne Swinkels.

Toch zijn het de gasten uit Nistelrode die met de 3 punten naar huis gingen. Een snelle counter over onze linkerkant kon niet afgestopt worden en keepster Lindsey Stultiens werd voorbij gespeeld.

De leermomenten van vandaag moeten we meenemen naar de volgende wedstrijd. Zondag spelen we tegen DSE in Etten-Leur. DSE staat momenteel zesde in de hoofdklasse zondag. Van de 6 gespeelde wedstrijden hebben ze er 3 gewonnen en 3 verloren.

Richard Aben.

SV Someren 1