Fortuna Wormerveer VR1 - SV Someren VR1

Fortuna Wormerv. VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

2 oktober 2016 14:00

Croes, H.J.

Vandaag speelden de vrouwen uit Someren tegen de koploper uit de Hoofdklasse Fortuna Wormerveer. Wormerveer wist al 22 x het doel te treffen en kreeg pas 3 doelpunten tegen.

Wormerveer, wat vorig seizoen degradeerde uit de Topklasse, begon aanvallend aan de wedstrijd. De verdediging van Someren deed wat het moest doen en zorgde ervoor dat de kansen niet benut konden worden door Fortuna Wormerveer. Someren wist zelf ook nog kansen te creëren. Een prachtige vrije trap van ongeveer 25 meter werd door Iris van Weert op de lat geschoten. In de eerste helft wisten beide teams het doel niet te raken en gingen rusten met een 0-0 stand.

Fortuna Wormerveer stond nog niet op voorsprong en dat was de verdienste van de gasten uit Someren. Vlak na rust moest Carin Maas gedwongen het veld verlaten.

Someren kon lang het doel schoonhouden, maar in de 66e minuut wist Fortuna toch het doel te treffen. Someren, wat tot dat moment goed stond te spelen, moest toch de meerdere erkennen in haar tegenstander. Fortuna Wormerveer scoorde nog tweemaal in het laatste kwartier en won enigszins geflatteerd deze wedstrijd met 3-0.

We mogen terugkijken op een goede wedstrijd tegen deze koploper en met goede zin gaan we terug naar Brabant. Volgende week spelen we weer thuis op de Potacker, tegenstander is dan Prinses Irene. De gasten uit Nistelrode hebben verrassend genoeg pas 1 punt gehaald dit seizoen.

Hopelijk zien we jullie volgende week weer langs de kant in Summere !!

Richard Aben.

SV Someren 1