Someren VR1 - Maarssen VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

18 september 2016 12:00

Clijsen, D.

Vandaag speelden de blauw-witten thuis tegen promovendus Maarssen VR1. Maarssen verloor haar eerste 2 wedstrijden van de competitie en ging vandaag met een fitte selectie voor de 3 punten. Someren ging vandaag voor haar 2e overwinning van deze competitie.

De wedstrijd begon rommelig. Het goed druk zetten van Someren op de verdediging van Maarssen, leverde na 7 minuten een corner op: Yvonne Swinkels kopte de bal binnen: 1-0.

Someren bleef goed spelen en creëerde verschillende kansen. Na een goede combinatie op het middenveld van Christa Eggers en Yvonne Swinkels,  werd Kim Bankers ingespeeld en scoorde koelbloedig de 2-0.

Het laatste kwartier voor rust wist Maarssen nog gevaarlijk te worden uit enkele corners. Maar keepster Lindsey Stultiëns wist het doel schoon te houden.

In de tweede helft was het goede spel van Someren verdwenen. Karlijn Kuijpers greep in het strafschopgebied in en moest dat bekopen met een gele kaart en penalty. Sharona Abels scoorde vanaf elf meter: 2-1. Nog geen tien minuten later kreeg Someren de gelijkmaker om de oren, Marjolein Verkruijsse scoorde namens de bezoekers.

Maarssen, dat genoegen leek te nemen met een gelijkspel,  profiteerde optimaal van het slechte spel tijdens de tweede helft.  Nikita Theteroglou maakte 12 minuten voor het eind het winnende doelpunt. In de laatste 10 minuten ging Someren nog op zoek naar de gelijkmaker, maar wist het net niet meer te vinden.

Someren deed zich vandaag tekort door te verliezen van Maarssen. Ondanks een geweldige eerste helft, stond Someren na 90 minuten toch met lege handen.

Volgende week gaan we op bezoek in Apeldoorn. Victoria Boys staat onderaan in de hoofdklasse zondag, maar zoals alle wedstrijden dit seizoen,  zullen we als team moeten strijden voor de overwinning!

Richard Aben.

SV Someren 1