FC Eindhoven VR1 - Someren VR 1

FC Eindhoven AV VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

4 september 2016 15:00

Dirkx, C.J.M.

FC Eindhoven VR1 – SV Someren VR1 - Zondag 4 september 2016 – 1-3.

Vandaag begon de competitie weer voor de vrouwen van Someren 1.
Net als vorig seizoen, spelen we komend seizoen weer in de landelijke hoofdklasse B. Het beloofd weer een spannende competitie te gaan worden. Vandaag wacht al direct een pittige tegenstander: FC Eindhoven, dat vorig jaar degradeerde uit de topklasse.

De tegenstander was goed geanalyseerd en de vrouwen wisten wat ze moesten doen. Someren ging goed van start en wist het spel van FC Eindhoven ook goed te bespelen. Het duurde dan ook niet lang voordat Christa Eggers de 0-1 op het scorebord zette!

Lang kon Someren hier niet van genieten, want de aanvoerster van FC Eindhoven scoorde al snel de gelijkmaker. Toch is het Someren dat met een voorsprong gaat rusten, want Yvonne Swinkels maakte een prachtige kopgoal uit een corner van Kim Bankers.

Na rust is het Kim Bankers die de wedstrijd op slot gooit: 1-3 ! Tot aan het eind blijven de vrouwen van Someren vechten voor de overwinning en deze geweldige teamprestatie mag er dan ook wezen!

Someren, dat al uitgeschakeld is in de bekercompetitie, kan zich volledig focussen op de competitie. Handhaven is dan ook de zware taak die ons wacht. In deze klasse (van 14 teams), zullen namelijk de onderste 4 direct degraderen en 2 teams strijden in de nacompetitie.

Richard Aben.

Volgende week spelen we thuis tegen SC ’t Zand VR1, een altijd goed spelende ploeg.
Alle support is welkom tijdens deze wedstrijd:

Zondag 11 september 2016, 12.00u: SV Someren VR1 – SC ’t Zand VR1.

SV Someren 1
Deurne 1