Nipte nederlaag voor Someren tegen WSC

SV Someren 1

Mannen zondag, 1, 1e klasse/2e klasse 2 nacompetitie

29 mei 2016

In de tweede ronde van de nacompetitie speelde Someren op sportpark Eikendonk in Waalwijk een zeer matige eerste helft. De blauw-witten kwamen door Dévi Fondon uit het niets op 0-1, maar dankzij twee doelpunten van Bakkali ging WSC met een verdiende voorsprong de rust in.

Toen de thuisclub na een uur spelen met tien man verder moest, ging Someren furieus op zoek naar de gelijkmaker. De stand bleef echter 2-1 voor de gastheren.

De bezoekers begonnen slap aan de wedstrijd tegen de Waalwijkse Sportclub, die een vrije trap in de muur zag belanden en een kopbal van Bakkali net naast het doel zag verdwijnen. Coach Jurgen de Haan wilde blijkbaar een statement maken richting zijn spelers en liet halverwege de eerste helft al vier reservespelers warm lopen. Onverwacht kwam Someren in de 33ste minuut op voorsprong: Freek van Bussel speelde zich goed vrij op links en gaf een lage voorzet, die bij de tweede paal door Dévi Fondon werd verzilverd, 0-1. Amper een minuut later schoot Soufiane Bakkali de bal snoeihard in de benedenhoek en op slag van rust ging de sterk spelende  vleugelaanvaller op herhaling, 2-1 voor de thuisclub.

Een fout van de Waalwijkse doelman stelde Robin van de Aker in staat om na rust de gelijkmaker aan te tekenen, maar zijn schot werd geblokt op de doellijn. Na ruim een uur spelen, legde scheidsrechter Bierings op advies van zijn assistent het spel stil. Hij toonde de rode kaart aan spits Petrov, die in een duel met Oelse Venhuizen een slaande beweging gemaakt zou hebben. De Somerense verdediger kwam er met geel vanaf.

Daarna nam Someren het initiatief over en het kreeg gaandeweg ook enkele goede scoringskansen. Na een hoekschop stompte doelman Tuerlings de bal in de richting van de inkomende Venhuizen, die de bal naast het doel kopte. Ook een schot van Maico Meulen verdween rakelings naast het doel. Venhuizen zag daarna zijn kopbal op de lat stranden en een gevaarlijke bal van Mike Kusters werd door de WSC-doelman over de lat getikt.

De WSC-defensie piepte en kraakte in de slotfase (in de slotminuut moest de thuisclub zelfs met negen man verder, omdat er geen wissel meer beschikbaar was voor de geblesseerde Van der Velden), maar de 2-1 werd over de streep getrokken.

Op donderdag 2 juni is de return in Someren, aanvang: 19.30 uur

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Rowel Deelen, Dévi Fondon, Salim Zeroual, Freek van Bussel, Dirk Hurkmans, Joost v.d. Velden (46 Maico Meulen).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek