SOMEREN F2: 18 doelpunten in 1 week!

SV Deurne F2

SV Someren JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse 203

2 april 2016 9:00

Someren F2 heeft zich de afgelopen week keurig hersteld van het debacle tegen Lierop F1. In 2 wedstrijden werd  liefst 18 keer raak geschoten; dit keer wel  in het juiste doel. Woensdag kreeg  in een Europees oefenduel  de Belgen van SV FCK Overmere  met 9-2 een draai om de oren en zaterdag deden de mannen het in Deurne nog eens dik over. De plaatselijke F2 werd met 9-0 omver geblazen. Dit was nog een magere afspiegeling van de onderlinge veldverhouding.

De keepers van Someren F2  hadden beter hun game-computer  mee naar Deurne kunnen nemen. Rens (1e helft) en Wout (2e helft) kregen geen enkel schot op doel te verwerken. Vanaf het beginsignaal was het eenrichtingsverkeer richting het Deurnese doel. Eerst werden nog de nodige kansen gemist maar na de 0-1 van Sem ging het rap. Wout, Sven  en Guus zorgden dat het al snel 0-4 werd. Daarna kwam de (bij  leiders  en ouders niet onbekende) overmoedigheid van Someren F2 weer de kop opsteken en bleef die stand tot aan de rust ongewijzigd.

De 2e helft was Someren F2 ook verreweg de betere ploeg.  De aanvallers konden zich behoorlijk uitleven maar dat kwam mede  door de uitstekend voetballende verdediging. Steeds zorgde zij dat de voorwaartsen van Deurne niet aan aanvallen toekwamen en  bezorgde zij juist voor hun eigen aanvallers veel bruikbare ballen. Wessel liet geen enkel Deurne-speler er doorheen glippen en stoomde regelmatig op naar het vijandelijke doel. Joris en Rens  deden op links en rechts hetzelfde en Len (die eigenlijk geen verdediger wil zijn) stond ook zijn mannetje en liet vooral opbouwend mooie acties zien. Hij stond aan de basis van het mooiste doelpunt (nr. 6) van dit duel. Eerst kapte hij fraai zijn directe tegenstander uit om daarna met een strakke pass  Sem aan te spelen.  Sem bediende op zijn beurt Sven  die simpel kon intikken. Guus rondde een 1 tegen 1 situatie prima af  en met nog 2 treffers scoorde Sven het vaakst.  Als Someren F2  wat nauwkeuriger met de kansen was omgesprongen was het leed voor het arme Deurne F2 niet te overzien. Vooral de volley  van Sven die rakelings naast ging had een doelpunt verdiend.

Someren F2 heeft  door  18 treffers in 1 week te scoren flink wat zelfvertrouwen getankt. Als het zo blijft voetballen als de afgelopen twee wedstrijden kan het zich gaan opmaken voor een mooie slotfase van deze competitie. Uitstekend gevoetbald mannen!