Someren F2 in zinderende slotfase langs Brandevoort F2

S.V. Brandevoort F2

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse 203

19 maart 2016 9:15

Someren F2 heeft SV Brandevoort F2 in hun jacht op het kampioenschap een gevoelige tik uitgedeeld. De mannen uit Someren bogen in de slotfase een 1-2 achterstand om in een 3-2 zege. Dit betekende het eerste puntverlies voor de Brandevoorters.

De gasten deelden in de eerste helft de lakens uit. Met goed verzorgd spel lieten zij zien terecht koploper te zijn  in deze klasse. Someren F2 had geluk dat de voorwaartsen van Brandevoort hun vizier niet op scherp hadden staan. Dat  was ook de verdienste van keeper Len die veel ballen uit het doel ranselde of vakkundig langs keek . Bij de 0-1 halverwege de eerste helft was hij echter kansloos. De thuisploeg deed het qua rendabiliteit beter: Uit de eerste de beste aanval zette Wout Guus vrij voor de keeper. Guus wist  wel raad met dat buitenkansje  en prikte knap de 1-1 binnen. SV Brandevoort bleef de wedstrijd echter domineren en kwam  voor de pauze via een uitgekookte aanval weer op voorsprong.

Ook de tweede helft was SV Brandevoort lange tijd de bovenliggende partij. Rens voorkwam met een uiterste krachtsinspanning de 3-1 voor de groen-witten. Bryan verrichtte ook enkele goede reddingen. Joris gooide weer eens zijn  hele ziel en zaligheid in de strijd om de aanvallers van Brandevoort  het scoren te beletten en als een ploeggenoot per ongeluk een foutje maakte poetste Wessel die feilloos weg. Zo bleef Someren F2 met wat kunst en vliegwerk in de wedstrijd.

Halverwege de tweede helft leek de tank bij Brandevoort wat leeg te raken. De F2 kwam steeds meer aan voetballen toe. Sven schoot na een snelle aanval net naast en de keeper van Brandevoort redde knap op een schot van Sem. Vier minuten voor het eindsignaal kwam de “Pele” in Sem los. Van halverwege het veld schoot hij een vrije trap precies onder de lat en over de keeper van Brandevoort heen: 2-2. Hiermee was de koek nog niet op! Na weer een flitsende aanval over meerdere schijven rende Wout alleen op de keeper af en schoot SV Someren F2 met een hard schot naar de drie punten. Veld 6A explodeerde van vreugde aan Somerense zijde. Weer een koploper getackeld!

Misschien verdiende SV Brandevoort wel een punt maar de ploeg verslikte zich in de vechtlust van Someren F2. De teamgeest won het van de individuele klasse. Dus klasse gedaan jongens!