Someren F2 in de slotminuut onderuit tegen NWC F2

SV Someren JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse 203

12 maart 2016 9:15

In een leuke en spannende “kanaalderby” heeft Someren F2 met 3-2 van NWC F2 verloren.

Gesterkt door de lonkende koppositie en  het bij winst beloofde zakje chips van leider Niels startte Someren F2 fel. De Astenaren (die de  vorige 2 onderlinge duels met ruime cijfers had gewonnen) waren duidelijk door het goede spel van de gasten verrast en kwamen niet onder de druk van de Somerenaren vandaan.  Wout en Sven kregen na goed aanvalsspel elk een mooie kans maar de keeper van Asten stond een treffer in de weg. Bryan bezorgde de F2 toch de verdiende voorsprong. Hij kapte knap 2 verdedigers van NWC uit en schoot de bal  koelbloedig binnen. NWC F2 leek wakker geschud en ging  beter voetballen. Er ontstonden scheurtjes in de verdediging van de F2 en via een snelle counter kwam de thuisploeg op gelijke hoogte. Amper bijgekomen van de gelijkmaker viel na een corner  de 2-1 voor NWC en het was vooral aan keeper Sem te danken dat die stand tot de rust gehandhaafd bleef.

De tweede helft was bijzonder spannend. Aanvankelijk golfde het spel op en neer en kregen beide teams kansen. Guus redde 2 keer prima, aan overkant  deed de keeper van Asten  hetzelfde bij inzetten van Len en Wout.  Someren F2 werd sterker en kreeg weer grip op de wedstrijd. Het tactisch strijdplan werd overboord gegooid en met oppertunisties  voetbal gingen de blauw-witten op jacht naar de gelijkmaker.  Verdedigers Joris en Wessel bemoeiden zich steeds meer met de aanval  en streden voor elke meter. Rens schoot van ver net naast.  De sluitpost van Asten had  alle moeite met een  venijnig  schot van Sem. De 2-2 hing in de lucht.  Die kwam via een heuse “3-bander” van Sven; hij schoot bij de rechtercornerhoek  de bal via onderkant lat, binnenkant paal en de doellijn in het doel. Een wiskundeknobbel lijkt in de maak.

De 2-2 leek  de logische eindstand te worden maar in de slotminuut maakte de oranjehemden vanuit een scrimmage toch de winnende treffer. De druiven waren daardoor  zuur voor Someren F2. De koppies ging na afloop even naar beneden maar toch konden deze dappere strijders op een goede wedstrijd terugkijken. Na de 5-1 (Ricus Verhees beker) en de 11- 1 (najaarscompetitie) hadden ze dit keer hun huid duur verkocht.

Prima gevoetbald mannen!