Someren F2 vloert koploper Gemert F5

Gemert F5

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse 203

27 februari 2016 9:15

In de eerste zonnestralen  van de dag heeft Someren F2 koploper Gemert F5 haar eerste nederlaag van de competitie toegebracht. De zwart/witten vielen met maar liefst 4-1 van hun voetstuk.

Beide ploegen begonnen met veel inzet en strijd aan het treffen. De verdediging van de F2 stond onder aanvoering van Wessel als een huis maar ook de gasten hadden hun zaakjes aardig onder controle.  De keepers hadden de eerste 15 minuten dan ook weinig te doen. De laatste 5 minuten gingen echter de remmen los. Eerst kreeg Gemert een grote kans maar Bryan (die de hele wedstrijd uitstekend keepte) redde prima en een minuut later  deed zijn Gemertse collega hetzelfde bij een inzet van Sven. Nog voor de drinkpauze tikte Wout na een fraaie counter de 1-0 binnen en pal voor het rustsignaal speelde dezelfde Wout zich op links knap vrij en krulde de bal fraai over de keeper van Gemert heen.

De tweede helft was Someren F2 oppermachtig. Gemert moest ver terug en de 3-0 werd een kwestie van tijd. Die viel na een goedgenomen corner van Len. De bal kwam via Wout terecht bij Rens die snoeihard raak schoot. Kort erop was de ontmanteling van de nummer 1 compleet nadat Sem een goede voorzet van Sven  knap binnen tikte.

Daarna kwam toch “we winnen deze wedstrijd toch wel mentaliteit” om de hoek kijken. Het publiek werd op “Depay-achtige” truckjes getrakteerd en doordat iedereen wilde gaan aanvallen werd de verdediging even vergeten en scoorde Gemert nog de eretreffer. In de slotfase moest de F2 nog alle zeilen bijzetten maar vooral Joris gooide zich met lijf en ledematen  vol in de strijd. Doordat Bryan ook nog een goede redding in petto had werd 4-1  de eindstand.

De overwinning werd met een heuse triomfrush inclusief buikschuivers gevierd.  Terecht, met goed spel werd een mooie overwinning behaald.