Someren F2 vergeet punt te pakken bij SJVV F1

SV Someren JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse 203

20 februari 2016 9:30

In een nat en winderig Deurne heeft Someren F2 met 4-2 verloren van SJVV F1. Gezien de kansenverhoudingen was een gelijkspel meer op z’n plaats geweest.

Someren F2 begon fel aan de wedstrijd. De verdediging van de roodhemden werd door goed storend werk van vooral Len en Sem behoorlijk onder druk gezet. Ook Bryan en Joris en Wessel hielpen de aanvallers goed mee. Na een paar kleine kansen voor de Somerenaren worstelde SJVV zich toch langzaam maar zeker  onder de druk van de blauw-witten uit. Sven (die de eerste helft keepte) kreeg het steeds drukker en moest na een paar goede reddingen toch de 1-0 voor de thuisploeg toestaan. Direct na de aftrap maakte Rens met een mooi schot weer gelijk en de F2 ging eens een lekker feestje bouwen want daar zijn ze goed in. Daar profiteerde SJVV van want het was plots weer 2-1. De F2 was van slag en niet veel later werd het via een fraai uitgevoerde counter van de Deurnenaren zelfs 3-1.

In de tweede helft leek SJVV na de vroege 4-1 zelfs over de Somerenaren heen te lopen maar de mannen van de F2 stroopten de mouwen. Met fraai aanvallend spel werden er legio kansen gecreeerd. Het vizier van de voorwaartsen stond echter niet op scherp; er werd maar liefst 3 keer voor open doel langs of over geschoten.  De keeper van de (Deurnese) Hei moest ook diverse reddingen verrichten op schoten van Guus, Bryan en Sem. De 4-2 viel dan toch en dat was een pareltje. Rens paste met een mooie boogbal naar Wout die na de stuit de bal fraai over de keeper van SJVV lobte. SJVV kwam er niet meer aan te pas en de speldenprikjes die ze nog uitdeelden werden vakkundig door Wessel en keeper Joris geneutraliseerd. In de slotfase was de F2 via enkele gevaarlijke hoekschoppen nog dicht bij de aansluitingstreffer maar niet zonder enig geluk hield SJVV het doel schoon.

SJVV won, maar  Someren F2 toonde karakter door tot het einde van de wedstrijd te geloven in een punt alleen zijn ze die vergeten mee naar huis te nemen. Prima gewerkt mannen!