Geen feest voor Someren F2 in doelpuntenfestijn

Lierop F1

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse 203

26 maart 2016 10:30

Someren F2 kan de weg naar boven maar niet inslaan. Tegen Lierop F1 werd verdiend maar nogal knullig met 4-7 verloren. Drie treffers van Lierop konden op naam van een speler van Someren F2 geschreven worden.

Aanvankelijk was er weinig aan de hand voor de thuisploeg. Lierop had wel vaker balbezit maar de verdediging(Joris, Bryan, Rens en Len)  van Someren F2 stond goed, veroverde veel ballen en gaf geen kansen weg. De aanvallers van de F2 hadden echter  weinig melk in de pap te brokkelen. De doelpunten leken duur te gaan worden in deze wedstrijd. Na een minuut of 10 kwam de wedstrijd dan toch los.  De gasten kregen hun eerste kans maar Len redde bijzonder fraai met het hoofd op de lijn. Zeker zo mooi was ook zijn treffer maar dat gebeurde wel in eigen doel! Na een gewonnen sprintduel wilde Len de bal corner trappen maar de stevige zuidwester blies de bal langs keeper Wessel heen. Het antwoord van Someren F2 volgde al snel toen Wout na een mooie aanval  1-1 maakte. Lierop F1 raakte echter niet van slag en door een zondagsschot en een treffer uit het boekje gingen  de koepelkerkbewoners met een 1-3 stand de drinkpauze in.

Hoewel het nog lang geen herfst is vielen in het tweede bedrijf de doelpunten als rijpe appels  van de boom. Direct na het beginsignaal maakte Wout de 2-3 en leek het even spannend te worden. Helaas waren de spelers van Someren dit keer niet bij machte om de wedstrijd naar hun hand te zetten. Juist  Lierop zette aan en kwam via 2 treffers al snel op 2-5. De vijfde treffer werd per ongeluk door Bryan binnen geschoten. Daarna was het stuivertje wisselen met de  doelpunten. Wout scoorde nog 2 keer en datzelfde deed Lierop ook alhoewel…….Joris tikte een voorzet uitstekend achter keeper Sven binnen. Wat een pech!  Sem stelde  even later Sven  op de proef toen hij de bal wilde wegtrappen na een corner. Sven voorkwam met een fraai duik  dat Sem niet de vierde pechvogel werd. Het zat de thuisploeg ook nog niet mee toen er “een bal die er anders nooit ingaat”over Sven heen dwarrelde. Len raakte  (na een mooi steekpassje van Guus) nog de paal maar uiteindelijk bleef de teller steken bij elf doelpunten waarvan er zeven door een Someren-speler werd gemaakt; bij  verlies best bijzonder.

Lierop F1 was duidelijk de betere ploeg en troefde Someren F2 vooral op positiespel af. Dit keer geen feest voor de F2 in het doelpuntenfestival. Volgende week beter jongens en dan maken ze de zeven treffers wel in het goede doel; zeker weten! Maar eerst op woensdag lekker oefenen tegen een Belgische tegenstander.

SV Someren 1
Deurne 1