Someren F2 sluit competitie af met zure nederlaag

SV Someren JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse 203

7 mei 2016 9:15

Op het zonovergoten sportpark De Hut in Aarle-Rixtel heeft Someren F2 de competitie afgesloten met een 6-5 nederlaag tegen ASV F1. De nederlaag was even zuur als onverdiend.

Na de knullige 2-5 thuisnederlaag tegen NWC F3 werd het “Frank Lemmen concept” weer van stal gehaald. De Somerenaren speelden met de punt naar achteren, gooiden de boel op slot en loerden op de counter. Dat bleek warempel nog te werken ook. ASV F1 had veelvuldig balbezit maar Wessel was weer een goed slot op de deur en dankzij scherpe passes van Joris, de niet fitte Rens en Bryan hadden  Wout (2 keer) en Sem vrije doortocht naar het doel  en dit keer werden de kansen koelbloedig afgemaakt. De 0-3 voorsprong leek simpel de drinkpauze te halen maar de Aarlese scheidrechter dacht blijkbaar dat het een E-competitiewedstrijd was en liet maar liefst 5(!) minuten doorspelen. Juist in de 25-ste minuut scoorde de thuisploeg nog tegen.

Inmiddels was de temperatuur ook al aardig aan het oplopen en in de beginfase van de tweede helft waren de F2-ers al aan het zwemmen. Niet alleen in gedachten bij de Diepsteeckel maar ook op het veld. ASV deed wat het wilde en bouwde in amper 5 minuten  de achterstand om in een 4-3 voorsprong. De uitstekend keepende Sven behoedde de bauw-witten met enkele goede reddingen voor een nog grotere achterstand.   Halverwege de 2e helft begonnen de mannen uit Someren zich te beseffen dat er voor de punten geknokt moest worden. Len flitste weer regelmatig langs zijn tegenstander en ook Guus was weer bij de les en zette met een leep balletje Wout vrij voor doel die zijn 3e treffer maakte. Lang kon de F2 er niet van  genieten want uit een snelle aanval scoorde de gastheren hun vijfde doelpunt. Someren F2 legde zich niet bij de pakken neer en stroopten nog een keer de mouwen. Eerst raakte Sem  de paal maar niet veel later kon Wout weer alleen op de keeper af gaan en ook dit keer was hij doeltreffend: 5-5. Dit zou een verdiende eindstand zijn geweest maar ook nu stond de stopwatch van de scheidrechter op 25 minuten en wederom dik in de extra tijd maakte ASV F1 de 6-5. Joris krulde een vrije trap nog net over het doel maar helaas werd de laatste wedstrijd verloren.

Doordat de (overigens uitstekend leidende) scheidrechter misschien wel dacht dat het een E-wedstrijd betrof, was de nederlaag wel zuur. Ook hadden mannen wel een punt verdiend hetgeen de competitieafsluiting een wat zoetere smaak had gegeven. Maar goed,  we hebben met z’n allen de gehele competitie van deze ploeg genoten, zowel de leiders, trainers alsook de ouders.

Iedereen alvast veel succes in je nieuwe team, volgend seizoen!