Someren VR1 spelen gelijk tegen het Duitse Borussia Mönchengladbach

Borussia Mönchengladbach VR1

SV Someren VR1 (zon)

24 januari 2016 14:00

Vandaag stond er voor de Somerense vrouwen een mooie wedstrijd op het programma. In de voorbereiding op de tweede helft van de competitie, mocht het in Duitsland aantreden tegen Borussia Mönchengladbach. Dit team speelt in de 2e Bundesliga en staat daarin op een mooie 3e plaats achter Hoffenheim en Bayern München II. Doelstelling van deze ploeg is om dit seizoen te promoveren naar de Bundesliga, dus absoluut een top tegenstander.

De vrouwen van Someren wilden gaan proberen om vanaf het begin de tegenstander onder druk te zetten. Dit lukte vrij aardig. Vanaf de aftrap werd BMG fel onder druk gezet. Het zag er naar uit dat de Duitse vrouwen dit niet verwacht hadden. Al na 44 sec. kwamen de vrouwen van Someren op een 0-1 voorsprong. Kort daarop volgde 2 grote kansen om uit te lopen naar 2-0 en 3-0. Helaas verdwenen deze kansen net naast het doel. Someren was in de beginfase de betere ploeg. Na ongeveer 10 minuten kreeg BMG dit onder controle en kwam deze ploeg beter in het spel. Someren werd teruggedrongen op eigen helft. In de 15e minuut kwam BMG langszij. Een bal die in eerste instantie perfect gered werd door de Somerense doelvrouw Lindsey Stultiëns, was in tweede instantie een niet te missen kans voor een oplettende BMG speelster. Er was twijfel of er niet een overtreding begaan werd door de Duitse, maar de sterk fluitende scheidsrechter keurde het doelpunt goed, 1-1. De rest van de 1ste  helft waren de Duitse vrouwen de betere ploeg, maar Someren stond goed georganiseerd en de verdediging en de keepster van de blauw witten,  bleken een ware sta in de weg voor de Duitse vrouwen. Met de 1-1 tussenstand gingen we dan ook de rust in.

In de tweede helft was het BMG die het spel maakte. Hier was te zien dat we met een echte topclub te maken hadden. Het tempo lag ontzettend hoog met goed verzorgd positiespel. Someren kon niet anders dan zich in laten zakken en ervoor zorgen dat de ruimtes klein bleven. Ook de tweede helft stond de Somerense organisatie onder leiding van Marlou Thijs en Maxime Scheepers als een huis. BMG was voetballend de betere ploeg, maar het was de verdienste van de Somerense vrouwen, die met hard knokken er voor zorgden, dat het niet tot echte hele grote kansen leidde. De kansen die er kwamen waren meestal een prooi voor de goed keepende Lindsey Stultiëns. In de tweede helft kregen Maud van Bommel, Denise Totté en "good old" Nathalie van Dijk, als speelsters van Someren VR2  speelminuten. Erg goed om te zien, dat deze meiden die normaal uitkomen in de 4e klasse, zich toch knap staande wisten te houden in deze wedstrijd, waarin een hoog niveau werd gehaald bij beide ploegen. Mede dankzij deze speelsters wist Someren gelijk te spelen tegen BMG.

Het was een zeer nuttige en leuke oefenwedstrijd. Ook voor de vele Somerense  supporters die meegereisd waren naar Mönchengladbach. Via deze weg willen wij ze dan ook bedanken voor de support. Wij hopen uiteraard dat jullie ook in de tweede helft van het seizoen weer massaal langs de lijn staan, want dit is zeker een steun in de rug.

Volgende week de laatste oefenwedstrijd, voordat we de week na carnaval de competitie gaan hervatten. We spelen in Venlo tegen de 1e klasser  Venlosche Boys.

Verslag: Ivo Veltrop
Foto ‘s: Trudy Hasselman