Someren 1 na strafschoppen uitgeschakeld in bekertoernooi

Mannen, 1, Groep 1 07

20 december 2015 14:30

Kok, M.J.

Someren is na strafschoppen uitgeschakeld in het bekertoernooi. Na negentig minuten stond er een 2-2 eindstand op het scorebord. Beide Somerense treffers werden gemaakt door Stijn Kusters.

Someren beleefde een droomstart tegen de ploeg uit de hoofdklasse. Stijn Kusters onderschepte binnen de minuut. Een slordige bal in de opbouw van OSS'20 en zag dat de doelman ver voor zijn goal stond en met een prachtige lob opende hij de score; 1-0. Hierna kreeg OSS'20 het initiatief maar wist het niet gevaarlijk te worden. Na 18 minuten was het Dennis Kanters die goed doorging en middels een overtreding gestopt werd, de toevende vrije trap werd door Stijn Kusters feilloos tegen de touwen geschoten; 2-0. Op het half uur kreeg de ploeg uit Oss de ideale mogelijkheid om terug in de wedstrijd te komen, na een miscommunicatie achterin bij Someren dook Van Orschouw vrij voor het Somerense doel op. In plaats van rustig de bal binnen te schieten schoot de spits de bal snoeihard tegen de lat. De druk op het doel van Maarten Werts nam toe en er deden zich enkele hachelijke situaties voor maar tot een aansluitingstreffer kwam het niet. Een fikse tegenvaller voor Someren was het uitvallen van Wesley van de Boomen na 35 minuten met een hamstringblessure, Luc Reinders kwam voor hem in de plaats. Ondanks het veldoverwicht van OSS'20 was het Someren dat het dichtst bij een treffer was. Dennis Kanters kon een goede voorzet van Salim Zeroual net niet binnenkoppen. Met een 2-0 voorsprong ging Someren aan de thee.

Het eerste wapenfeit in de tweede helft was van Someren. Met een uitstekende uittrap zette Maarten Werts spits Ravid Kochavi vrij voor de doelman van OSS'20, de Somerense spits passeerde de keeper maar voor een lege goal schoot hij hoog over. In de tegenaanval schoot Van  Orschouw wel raak; 2-1. Someren was even Van slag en ontsnapte kort hierna aan de gelijkmaker  toen een inzet van Van Orschouw via Maarten Werts op de paal belandde. De druk op Someren bleef maar Someren wist met veel inzet zich staande te houden. In de extra tijd capituleerde Someren alsnog, daar waar Someren de bal uitspeelde voor een blessurebehandeling weigerde OSS'20 de bal terug te geven, Van der Sande scoorde de gelijkmaker.

In de strafschoppenserie faalden Dennis Kanters en Salim Zeroual vanaf elf meter, waardoor het bekeravontuur voor Someren eindigde. Someren kan terugkijken op een goede wedstrijd waarin het als team heeft geknokt. Het geeft de Somerense burger moed voor de terugronde van de competitie.

Verslag: Bart Werts