Vrouwen SV Someren gaan hard onderuit in Friesland

Vrouwen, VR1, Groep 1 A

21 november 2015 14:30

Visser, A.H.

De vrouwen van Someren hebben een grote nederlaag geleden in het verre koude Friesland. Er werd maar liefst met 8-0 verloren van de zaterdag hoofdklasser VIOD uit Driezum.

We kunnen er een heel verslag van gaan maken en excuses gaan zoeken in de verre reis, het weer, het veld of het feit dat we ons wederom moeten aanpassen aan een zaterdag amateur,  maar dan doen we de ploeg uit Driezum echt te kort. 20 Minuten kon Someren mee in het spel van Viod,  maar daarna wist de thuisploeg nog voor rust op een riante 2-0 voorsprong te komen.

Na de rust kwamen de kwaliteiten van deze ploeg echt naar voren. Viod speelde mooi verzorgd voetbal en daarop had Someren geen antwoord. Zo triest als het sportpark was,  zo triest zou uiteindelijk ook de eindstand zijn. Na de  rust liep VIOD vrij gemakkelijk uit naar 8-0. VIOD, zonder twijfel een ploeg,  die van iedere tegenstander in de zondag hoofdklasse kan winnen. Dus het verschil tussen de zaterdag en zondag hoofdklasse is absoluut aanwezig.  Voor ons rest nu dat we de leermomenten eruit moeten halen en dan deze wedstrijd snel moeten vergeten.

Laten we hopen dat de KNVB na de meerdere hoge uitslagen van gisteren, nu eens gaat beseffen dat ze niet steeds de zondag amateurs moeten slachtofferen. Dit is voor niemand goed.

Deze week weer flink aan de bak, want zondag komt koploper Woezik op bezoek. Zij wisten zich gisteren ten koste van topklasser FC Eindhoven wel te plaatsen voor de laatste 18 van de KNVB Beker. Dus dit team zal vol vertrouwen naar De Potacker komen. Someren wil daarin tegen de nare smaak wegspoelen van deze 8-0, dus het beloofd een mooi voetbalgevecht te worden !!

A.s zondag om 12.00 uur op Sportpark De Potacker.

Ivo Veltrop