Verslag Someren Vr1 – Baronie Vr1

Vrouwen, VR1, Groep 1 Tussenronde

25 oktober 2015 12:00

Groes, M. van de

Vandaag stond de bekerwedstrijd Someren VR1 – Baronie VR1 op het programma in de eerste ronde van de landelijke KNVB beker. De gasten uit Breda komen uit in de 1e klasse C.

De wedstrijd begon goed voor Someren. Al binnen 10 minuten had de thuisploeg op voorsprong kunnen komen door Yvonne Swinkels, die de bal net langs het doel kopte uit een corner van Kim Bankers. Beide ploegen creëerden verder niet veel kansen in de eerste helft. Het spel van Someren was onrustig bij balbezit en de passing was niet best.

Someren kwam net als vorige week goed uit de rust en beloonde dit met een doelpunt. De voorzet van aanvoerder Marlou Thijs werd door Yvonne Swinkels in het doel gekopt. Dit doelpunt bleek het winnende doelpunt te zijn van deze bekerwedstrijd. Gedurende de tweede helft kwam de thuisploeg meer onder druk te staan en ging steeds verder achteruit voetballen. Mede door goed keeperswerk van Lindsey Stultiëns bleef de stand 1-0. Zoals altijd bleven de Somerense vrouwen hard werken voor de overwinning en dat bleek ook deze week weer voldoende.

Door deze overwinning zijn de vrouwen uit Someren een ronde verder in de landelijke beker. De volgende tegenstander is hoofdklasser VIOD uit Driezum, een dorpje van nog geen 1000 inwoners in…
…Friesland!
Deze wedstrijd zal gespeeld worden in het weekend van 21-22 november. Volgende week hervatten we de competitie met een wedstrijd tegen Prinses Irene in Nistelrode.

Richard Aben