Someren A1 verliest onnodig punten tegen Sportclub Irene A1

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

3 oktober 2015 15:00

Heuts, H.M.H.

Op zaterdag 3 oktober reed Someren A1 naar Tegelen om daar een mooie pot voetbal te spelen tegen Sportclub Irene A1. Dit leek een gelijkwaardige tegenstander te zijn aangezien ze al redelijk goede resultaten hadden gehaald tegen goede elftallen.

Het eerste fluitsignaal klonk en er werd afgetrapt. Het ging in het begin redelijk gelijk op met een paar goede aanvallen van de beide kanten. SC Irene zetten een gevaarlijke aanval op waarbij Martin tot een goede dubbele redding kwam. Na deze redding werd Someren wakker geschud en wisten ze dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden.

Someren begon goed te voetballen en speelde goed combinatievoetbal, hierdoor viel ook een goal. Tom kreeg de bal op links en gaf een diepe bal op Jordy die de hoek werd ingestuurd. Jordy gaf hierna gelijk een voorzet op Luc Bouwmans die de bal uit de lucht perfect in het hoekje schoot, 0-1.

Meteen na deze goal kreeg Someren een tegengoal om zijn oren. SC Irene gaf een lange bal op de spits die over de verdediging viel. Eenmaal op snelheid kapte de spits en gaf een voorzet op de rechtsbuiten die hem vrij kon inkoppen, 1-1.
Someren ging weer sterk voetballen na deze goal en creëerde veel kansen maar we kregen hem er niet in.

In de rust werd er gewisseld en kwam Dani Fondon er in voor Jur Schweren en Sebastiaan ging centraal voetballen. Someren zetten het sterke spel door en had overwicht. Na 70 minuten werd Mike gewisseld voor Danny en Bram werd gewisseld voor Nick vanwege een blessure.

Het werd een harde strijd en er werden harde overtredingen gemaakt. Someren hield goed de druk naar voren en daardoor kwam de volgende mogelijkheid om te scoren. Danny omspeelde de keeper maar schoot helaas mis. Someren kreeg een uitbal bij onze eigen cornervlag. Nick gooide in maar de scheids floot voor een foute ingooi en gaf de bal aan SC Irene. SC Irene wist hier wel raad mee en gooide de bal naar de linksbuiten die 2 man uitkapte en hem voor Martin z’n voeten aflegde bij de spits die hem zo erin kon schieten. 2-1 voor SC Irene en nog maar 8 minuten op de klok.

Someren was bijna kapot maar ging toch nog opzoek naar de gelijkmaker, en deze kwam er ook bijna, na een ware kluts voor de goal belandde de bal helaas op de lat. Dit was ook direct het einde van de wedstrijd.

We hebben hier onnodig verlies geleden en punten weggegeven. Volgende week staat Venray A1 op de planning en dit zal weer een zware pot worden. Deze week vol trainen en zaterdag proberen de punten in Someren te houden. Tot zaterdag, 15 uur wordt er afgetrapt op ‘de potacker’.

SV Someren 1
Deurne 1