Someren doet zichzelf tekort tegen Marvilde

Marvilde 1 (zon)

SV Someren 1

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

11 oktober 2015 14:30

Hurk, J. van den

Veldhoven-  SV Someren zit in de hoek waar de klappen vallen. Ook tegen Marvilde hadden de mannen van Jurgen de Haan de wedstrijd grotendeels onder controle, maar gebrek aan scorend vermogen brak het team wederom op. Twintig minuten voor tijd kwam de thuisclub tegen de verhouding in op voorsprong. Stijn Kusters trok de stand al snel gelijk, maar in de slotfase bewees Danny Das hoe eenvoudig scoren kan zijn: 2-1 voor de nieuwe koploper Marvilde.

Someren begon fel aan de wedstrijd en gaf nauwelijks ruimte aan de tegenstander. De gasten, onder aanvoering van uitblinker Stijn Kusters, domineerden op het middenveld. De Somerenaren speelden fysiek sterk en waren goed in de omschakeling. Alleen de eindpass liet nogal eens te wensen over. De snelle voorwaartsen van Marvilde kwamen nauwelijks aan aanvallen toe. Via Maessen kreeg de thuisclub voor rust exact één kansje, maar verdediger Mike Kusters die goed speelde, gleed de bal over de achterlijn. Aan de andere kant bracht doelman Sten Otter redding op een inzet van Stijn Kusters, die de bal maar half raakte. De beste kans in het eerste bedrijf was voor Niels Schweren. Hij torende bij een hoekschop hoog boven zijn tegenstander uit, maar kopte van dichtbij in het zijnet.

In de tweede helft ging Someren door met druk zetten. Doelman Otter kon de bal na een gevaarlijke voorzet van Mike Kusters ternauwernood over de lat tikken en Bas Boonman schoot naast. Na een scherpe aanval stonden de gasten plotseling met drie aanvallers tegenover één verdediger, maar verder dan een hoekschop kwamen de Somerenaren niet. Die hoekschop leverde ook gevaar op, maar Stijn Kusters kopte vallend over het doel. Halverwege de tweede helft kreeg Marvilde meer spelaandeel. Eerst kopte Danny Das naast uit een vrije trap van Tayfun en in de 71ste minuut liet scheidrechter Van den Hurk doorspelen na een vermeende overtreding op Somerenaar Niels Schweren. Dat leidde tot de fortuinlijke 1-0 door invaller Kiebert. Terwijl Niels geblesseerd naar de kant moest, kwam Someren in ondertal op 1-1. Na een hoekschop van Salim Zeroual kwam Stijn Kusters goed voor zijn man en kopte de bal onhoudbaar in de bovenhoek.

Acht minuten voor tijd bracht Danny Das de thuisclub op aangeven van Bertels weer op voorsprong, 2-1. Someren probeerde het daarna nog wel, maar kwam niet verder dan een schot voorlangs van Koen de Louw en een te zachte inzet van Bas Boonman.

Door de ‘geflatteerde’ overwinning gaat Marvilde alleen aan de leiding in de tweede klasse F, terwijl Someren zakt naar plaats 10. De technische staf van Someren zal zich de komende tijd moeten beraden over het scorend vermogen van de ploeg. De blauw-witten kunnen het overwicht dat ze in de meeste wedstrijden hebben namelijk maar moeizaam in doelpunten uitdrukken. En daar gaat het toch uiteindelijk om!!!

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen (87 Oelse Venhuizen), Niels Schweren (72 Arco), Mike Kusters, Stijn Kusters, Koen de Louw, Rowel Deelen, Ravid Kochavi (75 Joost v.d. Velden), Salim Zeroual, Bas Boonman.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Ruud Bertels en Ronald Otter