09-01-'21 Voetbaldag meiden

Voetbaldag voor alle meisjes van de jeugdafdeling van SV Someren – NWC Asten

Op zaterdag 9 januari 2020 vond op de Potacker bij SV Someren een voetbaldag plaats voor alle meisjes van de jeugdafdeling van SV Someren en NWC Asten. Ook meisjes die nog niet voetballen waren welkom. Deze voetbaldag was een initiatief van de samenwerking tussen beide clubs, de samenwerking ST Someren – NWC Asten. Het was een groot succes!

Deze voetbaldag was georganiseerd met als doel dat de meisjes van beide clubs kennismaken met elkaar, ervaren hoe het is om in een meisjesteam te voetballen en natuurlijk lekker in beweging zijn. Sandra Swinkels, eigenaresse van Voetbal en Keepersacademie Nederland, heeft deze voetbaldag mede mogelijk gemaakt.

In de ochtend stonden er verschillende voetbalspellen voor de jeugd van onder 8 tot en met onder 13 op het programma. Het waren activiteiten zoals punten schieten, voetbaldarten, voetslagbal, schotkracht meten en voetbalbowlen. Na de spellen waren er nog verschillende partijvormen met uiteindelijk een individuele winnaar. Er waren 38 super enthousiaste meiden aanwezig die allen enorm fanatiek waren en dat maakte deze ochtend tot een groot succes!

In de middag kwamen er 20 meiden van onder 15 en onder 17 van beide clubs naar de Potacker. De activiteiten voor deze meiden waren meer op techniek gericht: bal op diverse manieren aannemen, dribbelen met de bal, afwerken op doel en we sloten de middag af met verschillende partijvormen. Ook hier ontbrak het niet aan enthousiasme en fanatisme! Net zoals de ochtend waren er twee kleine prijzen voor de individuele winnaars van de partijvormen.

Het was een enorm geslaagde dag voor het meisjesvoetbal! Mede dankzij de voorbereidingen van de commissie meisjes- en vrouwenvoetbal ST Someren – NWC Asten, de enthousiaste vrijwilligers van de senioren damesteams en Sandra Swinkels van de Voetbal en Keepersacademie kunnen we trots zijn op alle meisjes en de mooie dag die we hebben beleefd.

Ben je als meisje enthousiast geworden om te voetballen en lijkt het je leuk om vaker deel te nemen aan dergelijke activiteiten?

Stuur een mail naar [email protected].

Foto's: Siris

SV Someren 1