27-09-'20 Opening speedsoccerveld

Zondag 27 september heeft Hoofdsponsor Wim van de Laar het nieuwe speedsoccerveld bij SV Someren officieel geopend. Het Bestuur van SV Someren heeft op aangepaste wijze stilgestaan bij de realisatie van deze mooie en welkome aanvulling op ons sportpark.

De voorzitter stond in zijn toespraak stil bij het doel van speedsoccerveld, de kwaliteit van gekozen materialen, het doorlopen proces om uiteindelijk zover te komen, de uitvoering en de financiering van het project.

Het doel is heel helder, namelijk de jeugd (maar eigenlijk iedereen) altijd te kunnen laten voetballen en tegelijkertijd de techniek en handelingssnelheid daarbij te verbeteren. De gekozen materialen zijn van een hoge kwaliteit en garanderen een lange levensduur; het proces heeft erg lang geduurd, maar door toch vol te houden is het resultaat er nu uiteindelijk wel; qua uitvoering is het project prima verlopen; er was dan ook een goede samenwerking tussen het Bestuur, hoofdaannemer voor grondwerk en grasmat Stefan van de Tillaar van vd Tillaar Loonwerk en Grondverzet uit Someren en clublid Hans Feijen van Stratenmakersbedrijf Feijen uit Someren. De speedsocceropbouw (boarding, masten met verlichting en netten) is afkomstig van ER Sportprojecten uit Almelo. Uiteraard was er ook veel aandacht voor de altijd grote inbreng van onze eigen vrijwilligers. Zo hebben Ad de Jongh en Hein Verberne de electra- en computerkabels getrokken en aangesloten, Rini Slegers hand- en spandiensten verricht bij het aanbrengen van de netten en de grasmat, Jos Hurkmans en Jac Boerekamps de reclame-uitingen aangebracht en heeft de VUT-club, zoals op het gehele sportpark, gezorgd voor orde en netheid. Ook de groep onder leiding van Frans van Doren, die steeds zorgt voor het bladvrij maken van de velden is daarbij genoemd. Tenslotte is vermeld dat dit project een forse investering betrof, die alleen kon worden gedaan door een bijdrage vanuit de verenigingsbegroting, door de actie Scoren voor de Club, waarbij de jeugdleden zelf geld hebben ingezameld, door een gift van Ton Jurka, maar vooral door een grote bijdrage van Hoofdsponsor Larco Foods, het bedrijf van onze trouwe supporter Wim van de Laar, die al vanaf 2012 hoofdsponsor is van SV Someren. Wim heeft aangegeven dat hij blij is om SV Someren te steunen en heeft voor dit mooie doel een forse extra bijdrage gedaan. Het is dan ook terecht dat Wim de eer te beurt viel om bij de opening het lint door te knippen en het is ook daarom dat het speedsoccerveld met de gewenste rustige uitstraling, uitsluitend voorzien is en blijft van de logo’s van Larco Foods en SV Someren.

Een mooi moment vond plaats nadat Wim van de Laar de openingshandeling had verricht, toen alle spelers van JO12-1 van het voorgaande seizoen de arena van het speedsoccerveld betraden. Dit team met talentvolle voetballers was glansrijk kampioen geworden en mocht daarom de eerste onderlinge wedstrijd spelen in de nieuwe speedsoccerkooi. Onder mooie belangstelling van ouders en betrokkenen werd er een fanatieke wedstrijd gespeeld, die werd gevolgd door een prijsuitreiking, waarin alle spelers een mooie kampioenstrofee ontvingen.

Ook Siris was aanwezig om een rapportage te maken, deze is hier op hun website te vinden.
Onderstaande foto's zijn gemaakt door onze clubfotograaf Jan van den Broek.