Willem van Deursen Mascotte van de Week (update met verslag)

30 januari 2020 15:00

Willem van Deursen, keeper van JO11-1, was Mascotte van de Week in de wedstrijd tegen Oirschot Vooruit. Mede door zijn aanmoediging wist Someren deze wedstrijd met 3-2 te winnen.

Ik moest om 13:30 uur aanwezig zijn in de kantine. We gingen naar de bestuurskamer toen kreeg ik een flesje AA. Daarna maakte ik kennis met de scheidsrechter en mocht ik mee met de begeleider John naar de kleedkamer. Daar moest ik alle spelers een hand geven en zeggen wie ik was en dan ik keep in de JO 11.

Daarna gingen ze de warming up doen. Ik ging met de reserves warming up doen. Voordat de wedstrijd begon gingen we terug naar de kleedkamer. Daar werd de strategie verteld. Veel druk zetten op de bal en geen geklungel achterin, zei de trainer. En voorin acties maken. De spelers zeiden kom op jongens, deze pakken we.

Ik mocht met de scheids en de grensrechter het veld op lopen, de bal op de stip leggen en de toss doen. Ik gooide hem goed omhoog, want Someren had de bal uit. Daarna mocht ik een de tegenstander uitpingelen en scoren 1-0.

Someren begon goed aan de wedstrijd, toch kreeg Oirschot ook kansjes. Het was jammer dat de bal tegen de hand van een verdediger werd geschoten want we kregen een penalty tegen. 0-1. 10 minuten voor rust maakte Someren de gelijkmaker met een fraaie kopgoal. Helaas kwam Oirschot er nog een keer uit en maakte vlak voor rust 1-2.

In de rust heb ik met Justin op goal geschoten. Na de rust ging het steeds beter, na een mooie aanval kopten we weer onderkant lat binnen. 2-2. Uiteindelijk werd het 3-2 voor Someren en dat konden ze vasthouden. Ik heb nog een briefje ingevuld voor “man of the match”.

Na de wedstrijd ging ik weer mee naar de bestuurskamer en kreeg ik een SV Someren mok met snoep erin. John ging voor mij een broodje frikandel bestellen. Een lekkere afsluiting. Het was heel erg leuk om een keer mascotte te zijn.

Willem van Deursen