Informatie Jeugdafdeling

14 oktober 2019 20:15

De komende periode zijn er verschillende bijeenkomsten voor de trainers en leiders van de jeugdafdeling.

Rinus - de online assistent-trainer 8 november

Wat is Rinus?

Begin dit jaar hebben wij samen met de KNVB uitleg gegeven over Rinus - de online assistent-trainer. Rinus is een online tool ontwikkeld voor alle jeugdtrainers in Nederland. Het bevat oefeningen, trainingen en meerweekse programma’s, allemaal ontwikkeld vanuit de voetbalvisie die de KNVB omarmt: met plezier beter leren voetballen. Omdat de tool verder ontwikkeld is en meer mogelijkheden heeft, is er op vrijdag 8 november weer een bijeenkomst. Vanaf 18.15 uur zijn de trainers van de jeugdafdeling welkom en om 18.30 uur wordt gestart met het programma. Een medewerker van de KNVB zal dit verzorgen. Met een team van SV Someren wordt een training gegeven in de praktijk op basis van een complete training uit Rinus (www.knvb.nl/assist-trainers/rinus). Het idee hierbij is een zo reëel mogelijke situatie te creëren waarbij de trainer op zijn eigen manier de training uit Rinus laat zien. De eindpartij laten we in de praktijk niet zien omdat 45 minuten (3 onderdelen van de volledige training) volgens ons voldoende is. Tijdens de praktijk zullen een aantal facetten besproken worden die voor elke trainer van belang zijn: voetbalplezier, doelstelling, keuze training, organisatie, coachen en de rol die Rinus zou kunnen spelen.

Wat heb je nodig?

Alle deelnemers wordt gevraagd hun laptop, tablet of mobiele telefoon mee te nemen. Deelnemers die hun telefoon meenemen wordt gevraagd de app “Rinus” via de App-Store of Google Play te downloaden en te installeren. Dit is gratis! Het idee is samen en onder leiding van de KNVB-medewerker tijdens de inleiding Rinus te verkennen en vooraf al te kunnen gaan kijken naar de training die tijdens de praktijk gegeven gaat worden. Omdat er tijdens en na de praktijk ook gewerkt gaat worden met een observatie- en notitieformulier moeten je ook schrijfgerei meenemen.

Afmelden noodzakelijk

Wij gaan er vanuit dat alle trainers hierbij aanwezig zijn. Als je niet kunt, dan dit graag voor 25 oktober doorgeven aan Marc Weekers. Bedankt!

Tussentijdse beoordelingsgesprekken

De laatste week van november zijn de tussentijdse beoordelingsgesprekken gepland. Hierbij al vast de datums en tijdstippen per leeftijdscategorie.

Maandag 25 november

19.30 uur JO8+9                               afdelingscoach Nick Verstraelen

20.30 uur JO15-5+6                          afdelingscoach Piet Jansen

21.00 uur JO15-1 t/m 4                     afdelingscoach Piet Jansen

21.30 uur JO17                                 afdelingscoach Hein Poell

22.00 uur JO19                                 afdelingscoach Hein Poell

Dinsdag 26 november

19.45 uur JO10+JO12-3M            technische jeugdcoördinator Twan Relou

20.45 uur JO11+12-1+2                technische jeugdcoördinator Twan Relou

Woensdag 27 november

19.45 uur JO13                                afdelingscoach Piet Jansen

Nieuwjaarswedstrijd 3 januari 2020

Op vrijdag 3 januari 2020 wordt weer de jaarlijkse nieuwjaarswedstrijd gespeeld tussen de jeugdtrainers en -leiders. Deze wedstrijd vindt plaats voor de nieuwjaarsborrel. Het zou leuk zijn als er weer 2 teams samengesteld kunnen worden. Heb je zin om mee te doen, reserveer dan al vast deze datum in je agenda.

Jaarlijkse trainersdag 11 januari 2020
Op zaterdag 11 januari 2020 wordt weer de jaarlijkse trainersdag georganiseerd. Zodra er meer duidelijkheid is over de invulling van de dag worden de jeugdtrainers hierover verder geïnformeerd. Reserveer wel al vast deze datum in de agenda.

JVTC traject

Ook dit seizoen willen wij samen met de KNVB de cursus Jeugd Voetbal Trainer Coach (JVTC) starten. Omdat er veel vraag naar is bij de KNVB, is het niet gelukt om dit te regelen in de eerste seizoenshelft. Hopelijk gaat dit wel lukken in de tweede seizoenshelft. Zodra wij meer weten, dan horen jullie dat.

Namens de jeugdafdeling,
Marc Weekers

Jeugdcoördinator SV Someren

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker