Someren A1 verliest onverdiend van koploper

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

13 februari 2016 15:00

Wilms, S.

Na een lange winterstop voor Someren dat de laatste wedstrijd speelde op 5 december 2015, stond vandaag de lastige thuis wedstrijd tegen Venlosche Boys op het programma. In de heen wedstrijd verloor Someren kansloos met 5 – 1 dus ze hadden wat goed te maken vandaag.

Someren startte goed en fel aan de wedstrijd, de tegenstander kwam er niet aan te pas en de ruimtes op het veld werden goed klein gehouden. Er waren enkele kleine kansjes over en weer waaronder twee gevaarlijke schoten van Jordy van Lunsen. Someren hield het achterin goed dicht en Venlosche Boys wist er niet doorheen te komen, dit leek Someren tot de rust vast te kunnen houden. Maar helaas was dit niet het geval, in de 45 +4 gaf Someren een gevaarlijke vrije trap weg bij de zestien. Deze vrije trap werd goed verwerkt tot hoekschop door Roy , deze hoekschop werd snel kort genomen door Venlosche Boys die de bal meteen voorgaven en door de onoplettendheid van Someren kon de spits deze vrij voor de goal intikken. Hierdoor ging Someren dus alsnog met een achterstand de rust in.

In de Tweede helft moest Someren meer naar voren voetballen om de gelijkmaker te forceren. Someren drong meer aan en zette meer druk naar voren. Someren begon goed aan de tweede helft en wist steeds beter onder de druk van Venlosche Boys uit te voetballen. Dit resulteerde in wat kleine kansjes voor de thuisploeg die onbenut bleven. Someren moest wel alert blijven voor de counters van Venlosche boys. In de 60e minuut ging de rechtsbuiten van Venlosche boys vrij af op Roy, maar de keeper van Someren plukte de bal van de voeten van de rechtsbuiten af. Someren voerde de druk op, en een aansluitingstreffer hing in de lucht. In de laatste minuten van de wedstrijd kreeg Someren nog een aantal corners, die helaas in niets resulteerde.

Someren verliest dus van de koploper en had hier misschien wel recht gehad op een punt. Volgende week staat de thuis wedstrijd tegen concurrent Sportclub Irene op het programma. Dit is een belangrijke wedstrijd als Someren naar boven wil blijven kijken.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)