Driepunter voor Someren A1 bij laagvlieger Bekkerveld A1

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

5 december 2015 15:15

Kok, M.J.

Laatste wedstrijd voor de winterstop: We hebben nu alle tegenstanders gehad en weten nu waar we ons op kunnen richten voor de rest van het seizoen.

Bekkerveld is de eerste returnwedstrijd van het seizoen, het is geen hoogvlieger aan de stand te zien maar vaak wel de lastige tegenstanders om tegen te voetballen. Wij willen vandaag zeer zeker winnen en vooral om ons vizier naar boven te richten en de gevarenzone af te wende. Ons doel: De tegenstander zo snel mogelijk op de knieën leggen en een makkelijke wedstrijd creëren

Het begin van de wedstrijd: Ten eerste willen we Bekkerveld bedanken voor het 45 minuten vervroegen van de wedstrijd ivm sinterklaasavondje zodat onze gelovige kindertjes uit dit team op tijd thuis kunnen zijn. We begonnen ligt gehavend aan de wedstrijd omdat we enkele geblesseerde spelers hebben Dirk Driessen en Tom Hoeben zijn al een hele poos niet van de partij geweest en we mistte ook Mike Verdonschot (blessure enkel) en Justin Hoeben (gekneusde ribben zegt die) was ook niet helemaal up to date , daarom waren er 3 spelers van de A2 bereid om onze A1 te versterken.

De wedstrijd begonnen we zeer sterk, we creëerde kansen en vooral Luc Bouwmans had er 3 kunnen maken binnen 10 minuten, de tegenstander wist eigenlijk geen raad met ons vast zetten en konden er ook helemaal niet uitkomen, hierdoor wist Jordy van Lunssen door een mooie pass van Dani Fondon de 0-1 binnen te schieten in de 17de minuut en dat was zeer terecht ook, we gingen verder en creëerden ook zeer zeker kansen, maar hun kregen ook kansen omdat onze rechterkant helemaal open lag en daar slecht tot matig werd verdedigd, toch maakte wij de 0-2 het was een verwoestend afstand schot van Danny Welten. We moesten eigenlijk met de rust al de stand uitgebreid hebben, maar dit lieten we na, het spel was bij ons ook matig maar de tegenstander was nog minder, zeg maar.

De 2de helft begonnen we redelijk, we speelde het soms goed uit en we kregen zeker kansen op de 0-3 maar dit lieten we na en gingen achteruit voetballen waardoor Bekkerveld steeds meer begon aan te dringen tegen de 16 meter aan en wat je kunt bedenken dat gebeurt, wij maken het niet af en bij hun valt een afzwaaier net binnenkant paal binnen, 20 minuten voor tijd dus 1-2. Je weet nu dat we nog 20 minuten druk krijgen van hun en dat het soms ook dicht bij kwam ook, maar gelukkig bleef het uit en konden we onder de druk uitkomen en hielden de overwinning vast

Met deze overwinning staan we nu knap op de 5de plaats, waar we met zijn alle zeer trots op kunnen zijn en wat we na de winterstop proberen vast te houden en dat gaat zeer zeker lukken en vooral als we allemaal weer fit zijn en blijven.

Ik wil nog 1 ding zeggen, ik wil de A2 ook zeer zeker feliciteren met een mooie overwinning op Volharding A1, een zeer knappe prestatie jongens en vooral als je elke week weer spelers af staat aan de A1, netjes mannen en heel erg bedankt voor jullie geweldige medewerking aan ons, dit stellen we zeer op prijs!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)