Someren A1 pakt verdiend punt mee bij Rhode A1

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

28 november 2015 14:30

Kleine, P.M.R. de

Na de winst op de Limburgse club Scharn wilde Someren dit goede resultaat doorzetten naar de wedstrijd die op de planning stond tegen Rhode, die als tweede gepositioneerd zijn op de ranglijst. Voor Someren was dit een zeer belangrijke wedstrijd. Want bij winst zouden ze de vijfde positie vasthouden en richting de top vier klimmen. Maar bij verlies zouden de twee clubs; Scharn en Boekel Sport, steeds dichter in de buurt komen van Someren op de ranglijst. Het was dus een belangrijke wedstrijd voor Someren waar punten gepakt moesten worden.

Someren startte goed evenals de club uit Sint-Oedenrode. Someren moest even wennen aan het systeem van Rhode, maar kreeg dit al vrij snel onder de knie. Gedurende de eerste helft van de wedstrijd waren Someren en Rhode zeer aan elkaar gewaagd, waarbij nog enkele kleine kansjes tot uiting kwamen, maar die er niet invlogen. Ook dankzij keeper Van de Ven wist Someren in de eerste helf taan doelpunten te ontsnappen. Someren zelf had in de eerste helft ook nog een paar kleine kansen maar die vlogen er ook niet in. Het was tot de rust een zeer gewaagde strijd tussen Someren en Rhode.

Na rust was Someren de concentratie een beetje kwijt en hier maakte Rhode vervolgens goed gebruik van. In de 65e minuut scoorde Rhode de 1-0 door miscommunicatie en foute doordekking van Someren. Hierna herpakte Someren zich weer en kwam de concentratie en vooral de strijdlust weer terug in het spel, dat in het begin van de eerste helft mistte. In de 81e minuut scoorde Schweren een zeer belangrijke goal voor Someren in de wedstrijd, uit een voorzet die afkomstig was van Bouwmans. Rhode kwam echter al snel met een weerwoord door in de 89eminuut de 2-1 te maken, doordat Rhode een snelle omschakeling had. De wedstrijd liep al snel tegen zijn eind maar door de blessure tijd die nog moest komen had Someren nog steeds hoop. Dit was niet zonder reden want door het goed blijven druk zetten van Someren op Rhode, kwam er in de blessuretijd (90+4 minuten) nog een hele belangrijke goal van Bouwmans, wat de stand op een 2-2 bracht. De assist kwam van Van Lunsen.

Het was uiteindelijk een zeer spannende wedstrijd met hier en daar goede kansen. Someren heeft uit de wedstrijd één punt kunnen slepen en is daarmee één plek gedaald in de ranglijst. Volgende week staat Bekkerveld op het programma en als Someren de strijdlust laat zien die ze ook getoond hebben bij Rhode, moet Someren net als tegen Rhode ook weer weten punten te pakken.