Belangrijke driepunter Someren A1 tegen Scharn A1

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

14 november 2015 15:00

Nouamani, B.

Na het verlies tegen koploper Gemert was het weer tijd voor een overwinning en dat moest dan gebeuren tegen Scharn. De Limburgers stonden gedeeld op de vijfde plek samen met ons. Dit maakte het dus een belangrijke wedstrijd voor Someren. Wil het aanhaken bij de top of vechten tegen de onderste plekken? Het was dus een belangrijke wedstrijd die Someren winnend moest afsluiten.

Het begin van Someren was eigenlijk zeer matig. Someren had moeite met het systeem van Scharn en wist even niet hoe het moest staan. Het duurde enige tijd maar Someren begon goed te staan. Het spel bleef echter slecht en dit resulteerde ook in een tegendoelpunt. Martin pakte de bal, in de 5 meter, uit de lucht maar werd gehinderd door de speler van Scharn, hierdoor kwam de bal weer in het spel en kon Scharn scoren. Na deze goal ontstond er veel discussie, met name aan de zijlijn. Hurkmans en zijn assistent Ceelen waren het absoluut niet eens met de scheidsrechter. De twee hadden zeker een punt maar de scheids negeerde het en verklaarde het doelpunt geldig. Someren werd na de 0-1 niet beter en moest de schade beperkt zien te houden tot de rust.

Na rust ging het kwalitatief iets beter, maar met name de strijdlust was veel meer aanwezig dan in de eerste helft. Er kwam meer druk op de verdediging van Scharn en hierdoor ontstond de 1-1. Een prachtige goal van Van Lunsen.  Someren ging hierdoor geloven in nóg een doelpunt. Vrij snel na de 1-1 kregen we een vrij trap aan de zijlijn, Bouwmans ging achter de bal staan en gooide hem in de 16, de bal werd niet meer aangeraakt en vloog zomaar in het doel. De vreugde was enorm bij Someren, maar Someren moest bij de les blijven om de drie punten binnen te slepen. Dit lukte maar nét, Scharn had een enorme mogelijkheid voor de gelijkmaker maar vergat het af te maken.

Hierdoor pakt Someren drie hele belangrijke punten en kan het een beetje omhoog kijken. Volgende week staat er een bekerwedstrijd op het programma en die zal Someren moeten winnen om die dubbel dit seizoen te pakken.