Someren A1 kijkt weer omhoog na overwinning op MMC Weert A1

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

31 oktober 2015 15:00

Thissen, L.J.J.H.

Na de enorme uitglijder van vorige week tegen ST Panningen/Egchel was het tijd voor eerherstel. En dat zou dan moeten gebeuren tegen MMC Weert. Someren begon, voor het eerst dit seizoen, met een volledig fitte selectie. Het was schitterend voetbal weer en er waren een hoop toeschouwers, die we dus een overwinning schuldig waren na vorige week.

We begonnen de wedstrijd goed, hadden controle en creëerden ook kansen. Een tegenvaller was dat Driessen na 12 minuten het veld moest verlaten vanwege een blessure. Tom Hoeben verving hem. Dit was meteen het debuut voor Hoeben in de A1 na blessureleed.  Het balbezit ging redelijk gelijk op maar de zeer degelijke en stabiele verdediging van Someren kon échte kansen van MMC voorkomen. Someren creëerden daarna nog steeds kansen en na 40 minuten resulteerde dit in een doelpunt voor Someren. Een goede actie van Justin Hoeben leverde Verdonschot een scoringskans op die hij grandioos  benutte. Dit doelpunt was zeker verdiend aangezien Someren veel meer kansen had dan MMC. Niet veel later scoorde Someren opnieuw. In de 44e minuut verdedigde Someren uit via Verdonschot die vervolgens een aantal tegenstanders voorbij liep alsof ze er niet stonden en uiteindelijk de bal voorgaf op Van Lunsen, die faalde niet en zorgde voor de 2-0 van Someren. Met een 2-0 voorsprong gingen we ook de rust in.

Na rust ging Someren wat minder de tweede helft in. De tegenstander had 2 nieuwe spitsen ingebracht en die waren wat gevaarlijker en scherper dan de eerste twee. Someren gaf MMC meer ruimte en dit resulteerde in meer kansen voor hun. Er kwam wat druk op de ketel en ook een opstootje dat Danny een gele kaart opleverde, hij zorgde ook voor dit opstootje. Someren gaf MMC meer ruimte en in de 69e minuut werd de 2-1 door MMC gescoord. Dit gebeurde tijdens de behandeling van Ten Brugge Cate aan de zijlijn. Na deze tegengoal kwam Someren verder onder druk te staan en kreeg de tegenstander ook meer vertrouwen. De druk zorgde voor veel kansen voor MMC en af en toe een mogelijkheid om te counteren voor Someren. De verdediging en keeper van Someren, die als een muur stonden, hielden de stand op 2-1. Toen de scheidsrechter na 90 minuten affloot was er veel opluchting en blijdschap aan de kant van Someren.

Door deze overwinning staat Someren op een gedeelde 5e plaats samen met Scharn. Komende zaterdag staat de lastige uitwedstrijd tegen koploper Gemert op het programma. Hier zal Someren alles op alles moeten zetten om punten te pakken.

Verslag door: Jur Schweren, Alleskunner.
Foto's door: Jan van den Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)