Opnieuw vergeet Someren 2 te winnen van Deurne 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

20 maart 2016 11:00

Geffen, J.H.M. van

Op bezoek bij titelkandidaat Deurne, heeft Someren net als in de thuiswedstrijd verzuimd te winnen. Al na een kleine tien minuten had de wedstrijd gespeeld moeten zijn maar doordat Someren slechts eenmaal profiteerde, kon Deurne via twee gelukkige doelpunten alsnog de aansluiting houden in de strijd om het kampioenschap. Het doelpunt van Someren kwam op naam van Jan Meulendijks.

Door de vele blessures en schorsingen in de selectie moesten veel spelers afgestaan worden aan het eerste elftal. Someren trad hierdoor aan met een mooie mix van spelers uit het tweede, derde en de A1. Deze mix en het feit dat Someren aantrad tegen een van de titelkandidaten zorgden ervoor dat het onduidelijk was wat er van dit team verwacht kon worden. Echter was het spelbeeld in de beginfase totaal andersom. Deurne speelde erg onwennig, terwijl de gasten juist als een goed team opereerden en vanaf de eerste minuut de controle over de wedstrijd namen. Bij de eerste de beste kans werd dit al beloond toen Deurne de bal verspeelde aan Jan Meulendijks en de spits oog-in-oog met de keeper koel afrondde. Binnen luttele minuten had Someren de score tot twee keer toe moeten verdubbelen maar kon Dennis Kanters bij de tweede paal de bal net niet voldoende op doel koppen en werd de inzet van Fabio Peters, na goed te zijn vrijgespeeld door Dennis Kanters, door de keeper uitstekend gekeerd. Gaandeweg de eerste helft kwam het duel meer en meer in evenwicht. Deurne vuurde een paar schoten af die doelman Ryan Vreden niet echt konden verontrusten en een omhaal van dichtbij belandde in de handen van de doelman. Someren probeerde het twee keer van afstand via A-junior Justin Hoeben maar had evenmin succes. Toen Someren vervolgens via Jan Meulendijks, na vrij voor de doelman gezet te zijn door Fabio Peters, de 2-0 aantekende werd het doelpunt echter dubieus afgekeurd wegens buitenspel. Relatief uit het niets kwam Deurne vervolgens op gelijke hoogte. Bij een makkelijk gegeven vrije trap, botsten de doelman en verdediger van de gasten op elkaar en kreeg de speler van Deurne de bal op gelukkige wijze tegen zijn voet waarna de bal in het doel verdween. Nog voor rust was Someren eenmaal dichtbij de voorsprong. Het duurde echter net iets te lang voordat rechtsbuiten Mike Verdonschot werd aangespeeld, waardoor zijn inzet ternauwernood geblokkeerd kon worden.

In de tweede helft bleef Someren de bovenliggende partij en speelde het grootste deel van de wedstrijd zich op de helft van Deurne af. Echter waren de kansen, in tegenstelling tot de eerste helft, schaars. Toch was Someren nog twee keer dichtbij een doelpunt. Vijf minuten na rust was het Jan Meulendijks die na een voorzet van rechts de bal een meter naast het doel schoot. Na 65 minuten kwam de grootste kans. Fabio Peters zette de verdediging onder druk en mocht vervolgens vrij op de doelman afgaan. Zijn schot verdween echter via de onderkant van de lat op, in plaats van over, de doellijn. Toen Deurne na 71 minuten voor het eerst echt op de helft van Someren verscheen, was het ook direct raak. Een niet al te gevaarlijk schot van 25 meter werd via de voet van een Somerenaar dusdanig van richting veranderd, dat deze alsnog tot doelpunt werd gepromoveerd. In het vervolg ging Someren achterin één-op-één spelen in de jacht op de gelijkmaker. Ondanks een toenemende druk en door slimme trucjes van Deurne leidde dit echter niet meer tot echte kansen, laat staan doelpunten.

Door de overwinning van Deurne bleef de hoop voor de gastheren op de titel levend, terwijl Someren gedesillusioneerd achter bleef. Net als in de thuiswedstrijd was Someren sterker, maar stond het na afloop met lege handen. De volgende wedstrijd staat over twee weken op het programma als in de vorm van Gemert de volgende titelkandidaat wacht. Aftrap op sportpark de Potacker vindt dan wederom plaats om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Ryan Vreden; Norbert Maas, Sebastiaan ten Brugge Cate (78. Maxime Hollanders), Robert van Lierop, Pim van Otterdijk (C); Dennis Kanters, Luuk Hoeben, Justin Hoeben (85. Jur Schweren); Mike Verdonschot, Jan Meulendijks, Fabio Peters.