Moeizame zege Someren 2 op laagvlieger De Ster 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

13 maart 2016 11:00

Makaloski, A

In de achtste thuiswedstrijd van het seizoen heeft Someren de tweede thuisoverwinning geboekt. Thuis tegen het laag geklasseerde De Ster had Someren het een helft erg lastig, maar nadat de gasten de blauwwitten aan een voorsprong bij rust had geholpen, verdubbelde Someren in de tweede helft via Jan Meulendijks de marge.

Voor de wedstrijd was het de vraag welk Someren er vandaag op het veld zou staan. Haalde Someren het niveau van de eerste of de tweede helft van de wedstrijd tegen Nulandia. Het antwoord was het laatste en dit zorgde ervoor dat zich een erg moeilijke wedstrijd ontspon. De gastheren hadden erg veel moeite om de bal in de ploeg te houden, laat staan kansen te creëren. De Ster nam brutaal het initiatief en nam het doel van Ryan Vreden twee keer van afstand onder vuur. Ryan stond echter op zijn post en kon redding brengen. Na een kwartier spelen besloten de gasten Someren een handje te helpen. Na een dieptepass van Arco van Dijk, speelde de verdediger de bal terug op de keeper. Hij maaide echter half langs de bal af en daarmee verdween de bal, op voor Someren gelukkige wijze, in het doel. Niet veel later waren de gasten tot twee keer toe dichtbij de gelijkmaker. Eerst miste de spits van de gasten echter een opgelegde kans toen hij van vijf meter de bal over het doel schoot. Vervolgens mocht De Ster aanleggen voor een vrije trap maar verdween de poging op de buitenkant van de paal. Aan de andere kant kwam Someren ook tot twee mogelijkheden. Nadat Dennis Kanters linksbuiten Mike Verdonschot wegstuurde, kwam Jan Meulendijks echter niet goed uit om diens voorzet tot doelpunt te promoveren. Vlak voor rust was het linksachter Pim van Otterdijk die in de zestien werd vrijgespeeld, maar na een prima kapbeweging belandde zijn inzet voorlangs het doel.

Na rust stond de organisatie bij Someren stukken beter. Het spel liet nog veel te wensen over maar de  blauwwitten hadden, gesteund door de voorsprong, wel de wedstrijd onder controle. In tegenstelling tot voor de rust werden er dan ook geen noemenswaardige kansen meer weggegeven. Al creëerde ook Someren bijzonder weinig, het was wel dichtbij een doelpunt via een prachtige volley van Dennis Kanters. Zijn poging van een meter of 20 belandde echter op de paal. Een kleine tien minuten voor tijd kwam alsnog de beslissing. Norbert Maas stuurde Mike Verdonschot de diepte in en zijn voorzet werd door spits Jan Meulendijks van dichtbij hard tegen de touwen gejaagd. Niet veel later was de Somerense spits ook nog dichtbij zijn tweede van de wedstrijd, maar van dichtbij schoot Jan de bal over het doel. In de slotminuut was het woord nog aan Fabio Peters. Na een prachtige panna bij zijn directe tegenstander, belandde zijn schot echter in de handen van de doelman.

Na 90 minuten spelen blies de uitstekend leidende scheidsrechter voor het laatst en waren, zoals wel vaker in dit soort wedstrijden, de complimenten met name op basis van de eerste helft voor De Ster, maar de punten voor Someren. Volgende week wacht Someren de uitwedstrijd tegen titelkandidaat Deurne 2. Aftrap op sportpark De Kranenmortel vindt plaats om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Ryan Vreden; Norbert Maas, Rob van Santvoort (C) (46. Sebastiaan ten Bruggen Cate), Niek Smits, Pim van Otterdijk; Dennis Kanters, Luuk Hoeben, Dennis Roijakkers (84. Justin Hoeben); Arco van Dijk (65. Fabio Peters), Jan Meulendijks, Mike Verdonschot.