Duidelijke zege Someren 2 in derby tegen NWC 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

14 februari 2016 12:00

Linders, L.G.G.

Op bezoek bij NWC uit Asten heeft Someren een verdiende zege geboekt. In een wedstrijd die bol stond van hard werken en in mindere mate goed voetbal, zette Someren de buurman opzij dankzij doelpunten van Arco van Dijk (2x) en Dirk Hurkmans.

Someren begon ronduit slecht aan de wedstrijd. Na de aftrap leverde het de bal al vroeg in en nog een fout later, had de spits van NWC vrije doortocht. Gelukkig was doelman Tim Vinken wel vanaf de eerste seconde bij de les en kon hij, door uitstekend uit zijn doel te komen, voorkomen dat de start dramatisch werd. In het vervolg knokte Someren zich in de wedstrijd en werden er veel duels uitgevochten. Door deze felheid was van goed voetbal nauwelijks sprake, maar de passie en overgave vergoedden veel. De gastheren trokken het initiatief meer naar zich toe en dit resulteerde in een eerste waarschuwing. Een prachtige voorzet werd door Arco van Dijk op doel gekopt, maar de goalie van de gasten wist de bal prima te keren. Niet veel later was de volgende kans voor Someren wel raak. Een afgeslagen corner van Asten was het startsein voor een counter van de blauwwitten. Geert Raijmakers vond met een splijtende dieptepass de op snelheid liggende Arco van Dijk. Arco liet de verdedigers van Asten zijn hielen zien en schoof de bal beheerst in het doel. Niet veel later leek de spits van Someren ook op weg naar de tweede van de middag, maar werd de volgende één-op-één teruggefloten vanwege buitenspel. In het vervolg creëerde Someren nog kansjes via een volley van Fabio Peters en een lob van de voet van Dirk Hurkmans, maar beide inzetten verdwenen over het doel. Aan de andere kant werd NWC vooral gevaarlijk uit corners en vrije trappen, maar één keer tikte doelman Tim Vinken de bal uit de benedenhoek en bij de andere mogelijkheid werd de bal net langs de voor Someren goede kant van de paal gekopt.

Na de thee was het spelbeeld minder in evenwicht. Someren had duidelijk het overwicht en meer doelpunten konden dan ook niet uitblijven. Enkele minuten later was het dan ook zover na een schitterende aanval. Via Fabio Peters belandde de bal bij Geert Raijmakers, die met een afgemeten voorzet Arco van Dijk bereikte. Van dichtbij kopte Arco de bal hard tegen de touwen. Niet veel later was Someren twee keer dichtbij de beslissing. Devi Fondon legde met een prachtige actie drie man in de luren, maar zijn iets te wilde inzet van dichtbij ging over het doel. Bij de volgende mogelijkheid was het een voorzet van Fabio Peters die door Arco van Dijk net gemist werd en ook bij de tweede paal was er niemand die de bal binnen kon schuiven. Toch kwam er na ruim 75 minuten spelen de beslissing. Bij een prima genomen corner van Devi Fondon, torende Dirk Hurkmans boven alles en iedereen uit en knikte de bal in de kruising. Someren had de buit binnen en vond het vanaf nu allemaal welletjes. NWC probeerde de gasten onder druk te zetten maar de overtuiging ontbrak om het Someren moeilijk te maken. Behoudens een kopbal in de handen van doelman Tim Vinken en een, op een meter na, gemiste voorzet kwamen de oranjehemden dan ook niet. Pas in de laatste minuut was het dichtbij een eretreffer, maar Tim Vinken hield zijn doel schoon door de bal uit de bovenhoek te ranselen.

Volgende week kan Someren de overwinning een vervolg geven, als de reserves van SV Venray een bezoek brengen aan sportpark de Potacker. Aftrap van de wedstrijd vindt plaats om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Tim Vinken; Tom van de Ven, Joost van der Velden, Robert van Lierop, Pim van Otterdijk; Dirk Hurkmans (89. Justin Hoeben), Luuk Hoeben, Geert Raijmakers (88. Rowan Leenen); Devi Fondon (89. Dani Fondon), Arco van Dijk (80. Dennis Roijakkers), Fabio Peters (79. Mike Verdonschot).

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)