Matig Someren 2 hard onderuit tegen Bekkerveld 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

15 november 2015 11:00

Lahaije, M.J.J.

In de thuiswedstrijd tegen Bekkerveld uit Heerlen heeft Someren een harde nederlaag geleden. Na een uiterst matige vertoning van de in het zwart gehulde gastheren stond na 90 minuten een terechte 1-5 op het scorebord. De enige treffer van de thuisploeg werd gemaakt door aanvoerder Rob van Santvoort.

Vanaf het eerste fluitsignaal was Someren slordig aan de bal. Bekkerveld wachtte geduldig met druk zetten op fouten van Someren om deze vervolgens genadeloos af te straffen. Nadat de gastheren bij de eerste kans nog goed wegkwamen doordat de inzet via de binnenkant van de paal nog terug het veld in keerde, was het bij de tweede kans wel raak. De aanvaller maakte handig gebruik van zijn lichaam, troefde een speler van Someren in de zestien af en legde onzelfzuchtig de bal af op zijn compagnon voorin. Deze wist wel raad met deze niet te missen kans. Someren leek zich te realiseren dat er meer gevraagd werd om een resultaat te boeken vandaag en maakte al snel gelijk. Een strak genomen vrije trap van Luuk Hoeben belandde perfect op het hoofd van Rob van Santvoort die het leer van dichtbij in de kruising kopte. Echter was het antwoord van Bekkerveld nog veel sneller dan dat van Someren. Ongeveer een minuut na de gelijkmaker troefde de snelle buitenspeler met een mooie actie de niet al te sterk acterende verdediging van Someren af en met een schot van dichtbij in het dak van het doel werd doelman Ryan Vreeden verschalkt. Na dit doelpunt bleef het spelbeeld hetzelfde en was de thuisploeg uitermate slordig in balbezit en niet agressief bij balverlies. De 1-3 kwam dan ook niet uit de lucht vallen. De spits van de gasten werd op randje buitenspel diep gestuurd en vrij voor de doelman schoof hij de bal beheerst binnen. Zo was de uitgangspositie van Someren na nog geen half uur spelen uiterst belabberd. Echter kreeg het net voor rust de perfecte mogelijkheid om de wedstrijd nieuw leven in te blazen. Een penalty, gegeven na een handsbal in de zestien, werd echter door Freek van Bussel net langs de verkeerde kant van de paal geschoten.

Na rust stond er een iets agressiever Someren op het veld. De thuisploeg nam meer het initiatief over zonder echt gevaarlijk te worden. Gaandeweg de wedstrijd vorderde, nam het overwicht wel verder toe en waren de gastheren wederom dichtbij de aansluitingstreffer. Na een prima actie verscheen Dennis Kanters vrij voor de doelman, maar die hield zijn team op de been door de inzet van Dennis te keren. Someren zette verder aan maar liet daarbij ook veel ruimte voor de counter. Met nog tien minuten te spelen was het dan ook niet verwonderlijk dat een van deze uitbraken de definitieve nekslag betekende. Opnieuw werd Someren ogenschijnlijk eenvoudig uitgespeeld en met een inzet in de korte hoek werd het doel van Someren voor de vierde keer gevonden. Daarmee was de gifbeker voor Someren echter nog niet leeg want drie minuten later liet Someren zich weer in de luren leggen en wederom dook een aanvaller vrij op voor doelman Ryan Vreeden. Ook nu werd de doelman van Someren kansloos gelaten. Na precies 90 minuten spelen vond de scheidsrechter van dienst het welletjes en besloot de thuisploeg de blessuretijd te besparen.

Door de derde opeenvolgende nederlaag is het voor Someren taak om de koppies bij elkaar te steken en het niveau van de eerste zeven wedstrijden weer te benaderen. Aanstaande donderdag staat een vriendschappelijke thuiswedstrijd tegen ONDO op het programma alvorens Someren op zondag 29 november op bezoek gaat bij de reserves Blauw-Geel ‘38

Opstelling Someren: Ryan Vreeden; Robert van Lierop, Rob van Santvoord (C), Ron van Stratum (45. Luc Reinders), Pim van Otterdijk; Dennis Kanters, Luuk Hoeben, Dirk Hurkmans (62. Luc Bouwmans); Arco van Dijk, Freek van Bussel, Fabio Peters (62. Devi Fondon).