Someren 2 ook ten onder in topper tegen Gemert 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

8 november 2015 11:00

Bruyn, G.H.G. de

Op bezoek bij de regerend kampioen, de reserves van Gemert, heeft Someren 2 zijn tweede nederlaag van het seizoen geleden. Na vorige week in de thuiswedstrijd tegen Deurne, bleef Someren bij Gemert ook zonder punten.

Vanaf het beginsignaal waren de gastheren de bovenliggende partij. Gemert maakte het spel en Someren had erg veel moeite om de bal gedurende langere periodes in de ploeg te houden. Doordat de gasten veelvuldig balverlies leden, konden de zwartwitten met name middels snelle uitbraken tot grote kansen komen. Na een klein kwartier was het eerste gevaar van Gemert daar. De rechtsbuiten kon doorbreken na balverlies van Someren en gaf de bal voor op de spits. Daar kon de verdediging de bal echter nog net tot corner verwerken voordat de aanvaller de bal kon binnentikken. Uit deze hoekschop was het wel raak. De prima genomen hoekschop werd kiezelhard achter doelman Ryan Vreden gekopt. Het was niet veel later Ryan die Someren behoedde voor een grotere achterstand. De snelle rechtsbuiten kon nu zelf opduiken voor de doelman, die met een prima redding de schade beperkt hield en tot opluchting van iedereen van Someren ook zag hoe de rebound gemist werd. Aan de andere kant ontbrak het bij Someren vaak aan de eindpass om tot echte kansen te komen. Het grootste gevaar kwam dan ook van afstandsschoten van Freek van Bussel en Dirk Hurkmans die Gemert niet echt konden verontrusten. De mooiste aanval van Someren kwam na 40 minuten spelen toen de bal teruggelegd werd op Freek van Bussel. Diens inzet leek gevaarlijk richting doel te gaan maar werd geblokt door een verdediger van de thuisploeg. Aan de andere kant was het net voor de rust wel raak. Opnieuw als gevolg van balverlies van Someren, konden de voorwaartsen oprukken naar het doel van Someren. Gemert liet zien dat het met dergelijke buitenkansjes wel raak weet en strafte deze fout genadeloos af.

In de rust was het duidelijk dat Someren zorgvuldiger en feller moest voetballen om nog aanspraak te maken op een resultaat. Echter was het Gemert dat het beste uit de kleedkamer kwam en mocht Someren Ryan Vreden danken dat het tot drie keer toe koel bleef en als winnaar tevoorschijn kwam bij riante mogelijkheden om de wedstrijd definitief te beslissen. Na ongeveer 65 minuten spelen kroop Someren meer uit zijn schulp en kon het Gemert meer en meer vastzetten op de eigen helft. Ook kwamen er in deze periode grotere kansen voor de gasten om de aansluitingstreffer aan te tekenen. Eerst was het de vrijstaande Niek Smits die de bal, na een prima genomen vrije trap, verkeerd op zijn hoofd kreeg waardoor de bal uiteindelijk ruim naast ging. Niet veel later was het Devi Fondon die gevaarlijk opdook in de zestien maar tot twee keer toe de goalie van de gastheren niet wist te passeren. Someren probeerde de druk nog steeds verder te verhogen maar gaf daarbij ook veel ruimte weg. Nadat Someren dan ook al een paar keer met de schrik vrij kwam, was het uiteindelijk de snelle rechtsbuiten die wederom doortocht vond richten het doel van Someren. Dit keer bleef hij wel koel en schoof de bal achter de verder uitstekend keepende Ryan Vreden. In de slotfase kreeg Someren nog één kans om de score wat draaglijker te maken. Freek van Bussel kon op tien meter van het doel schieten vanuit de draai, maar met enig fortuin behoedde de keeper zijn team met behulp van de lat voor een tegentreffer.

Door de tweede nederlaag op een rij is Someren de bovenste plaatsen uit het zicht verloren terwijl Gemert de koppositie overnam van Deurne. Met 15 punten uit 9 wedstrijden staat Someren op de gedeeld vijfde plaats samen met de tegenstander van volgende week Bekkerveld. Aftrap op sportpark de Potacker vindt plaats om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Ryan Vreden; Luc Reinders, Oelse Venhuizen (66. Pim van Otterdijk), Ron van Stratum, Robert van Lierop; Niek Smits (C) (66. Rob van der Sluijs), Luuk Hoeben (82. Justin Hoeben), Dirk Hurkmans; Devi Fondon (75. Arco van Dijk), Freek van Bussel, Fabio Peters.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)