Someren 2 overtuigt tegen Venray 2 (1-6)

SV Venray 2 (zon)

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

4 oktober 2015 11:00

Kolenberg, J.H.

Op bezoek bij de reserves van Venray heeft Someren een uitstekende overwinning geboekt. Met enkele aanvallen om de vingers bij af te likken werden de gastheren volslagen kansloos gelaten. Someren scoorde via Dennis Kanters, Oelse Venhuizen, Freek van Bussel (2x), Rob van Santvoort en een eigen doelpunt.

Vooraf was de sterkte van de tegenstander vrij onduidelijk. Tegen koploper Blauw-Geel werd nipt verloren maar Gemert stuurde Venray met een ruime nederlaag huiswaarts. Dit werd echter gevolgd door twee overwinningen op de mindere goden van de reserve hoofdklasse, Volharding en EHC/Heuts. Someren was gemotiveerd om zich te herstellen van een minder optreden tegen NWC en startte dan ook sterk op sportpark de Wieën. Na een prachtige actie, bracht Rob van der Sluijs met een slimme steekpass Dennis Kanters in stelling. Dennis kapte naar binnen en verschalkte de doelman met een schot in de korte hoek. Na een kwartier spelen werd de score al verdubbeld. Uit een prima hoekschop van Dennis Kanters was het Oelse Venhuizen die boven alle verdedigers uittorende en de bal tegen het net kopte. Na ruim 20 minuten spelen gaf Someren de uitstekende start een vervolg met een prachtige aanval. Het was Joost van der Velden die met een prima pass Pim van Otterdijk diep stuurde. Diens voorzet werd op maat afgeleverd bij Freek van Bussel die van dichtbij binnenkopte. Geen vuiltje aan de lucht voor Someren totdat, na een inschattingsfout achterin, de spits vrij opdook voor doelman Frank van de Broek en prima afrondde. Someren werd nu wat onrustig en toen de spits op snelheid over de zijkant doorkwam leek het daadwerkelijk weer spannend te worden. Nu was het echter Frank die als winnaar uit de één-op-één tevoorschijn kwam. Aan de andere kant was Someren dichtbij toen een kopbal van wederom Oelse Venhuizen ternauwernood voorlangs het doel ging.

Na de thee was het wederom Someren dat meteen het heft stevig in handen nam. Het leek ook op weg te gaan om de wedstrijd te beslissen toen het met zes keer direct spelen de hele verdediging van Venray aan flarden scheurde en met enkele spelers vrij naar het doel van de gastheren stormde. Echter werd deze aanval zwaar dubieus (op z’n zachts gezegd) afgebroken wegens buitenspel. Niet veel later was Someren weer dichtbij de beslissing maar kwam Rob van der Sluijs een teenlengte tekort om een voorzet van Freek van Bussel binnen te tikken. Someren liet zich hierdoor niet afleiden en dezelfde hoofdrolspelers stonden aan de basis van de beslissing. Het was Freek van Bussel die doorkwam over de linkerkant en met een voorzet Rob van der Sluijs probeerde te bereiken. Rob leek de bal voor het intikken te hebben maar de verdediger was net iets eerder bij de bal en tikte de bal achter zijn eigen doelman. Hiermee was ook het laatste restje verzet van de roodhemden gebroken en in het vervolg kon Someren nog uitlopen naar een ruimere marge. Invaller Devi Fondon zette goed door na een afgeslagen voorzet en trok vanaf de achterlijn de bal terug op Freek van Bussel. Freek drukte vervolgens prima af en scoorde beheerst in de verre hoek. Als kers op de taart scoorde Someren nog een zesde treffer. Ditmaal was het Rob van Santvoort die uit een prima hoekschop van Rob van der Sluijs van dichtbij binnenkopte. Na dit doelpunt vond de scheidsrechter het welletjes geweest en floot voor het einde van de wedstrijd.

Volgende week kan Someren laten zien of het deze lijn kan doortrekken voor het thuispubliek als de wedstrijd tegen de reserves van Nulandia op het programma staat. De aftrap op sportpark de Potacker zal plaatsvinden om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Frank van de Broek; Robert van Lierop, Rob van Santvoort (C), Oelse Venhuizen (63. Luc Reinders), Pim van Otterdijk (73. Nick Kusters); Joost van der Velden, Dennis Kanters (80. Fabio Peters), Luuk Hoeben; Arco van Dijk (80. Devi Fondon), Freek van Bussel, Rob van der Sluijs.