Someren 2 verspeelt overwinning in derby

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

27 september 2015 11:00

Kocken, C.

In de thuiswedstrijd tegen de reserves NWC heeft Someren een zeker lijkende overwinning in de slotfase uit handen gegeven. Na een droomstart middels een benutte penalty van Freek van Bussel verdubbelde Fabio Peters in de matige tweede helft de voorsprong maar dankzij twee goals van de gelegenheidsspits van de gasten sleepten de oranjehemden toch nog een gelijkspel uit het vuur.

Someren begon de wedstrijd uitstekend. Na goed druk zetten, bezorgde Joost van der Velden de bal bij Fabio Peters die met een mooie steekpass Dirk Hurkmans vond. Dirk werd echter binnen de zestien onderuit gegleden door doelman Stefan Vaes. De scheidsrechter toonde zich coulant met de doelman door hem de gele kaart te tonen. De daaropvolgende penalty werd door Freek van Bussel prachtig in de kruising te schieten. In het vervolg kwam NWC steeds beter in het ritme en Someren kwam twee keer goed weg toen de gasten de paal raakten. Een keer gebeurde dit met een schot van afstand en de andere keer was het Dirk Hurkmans die onbedoeld een voorzet van richting veranderde. Aan de andere kant kwam Someren regelmatig door middels goede voorzetten vanaf de zijkanten. Echter kwam in de stand geen verandering meer doordat een kopbal van Freek van Bussel op de deklat belandde en Rob van Santvoort net over het doel kopte. Net voor rust leek de tweede treffer dan toch te komen maar Stefan Vaes ranselde de kopbal van Freek van Bussel toch nog uit zijn doel.

Na de thee waren het de gasten die Someren steeds verder terug drukten. NWC speelde verzorgder voetbal en was veelvuldig op de helft van Someren te vinden. Tot heel veel kansen leidde dit echter niet. De grootste kans kwam na een snel genomen vrije trap maar gelukkig voor Someren lette Niek Smits goed op en kon de inzet nog net tot corner verwerken. Someren stelde daar bar weinig tegenover maar toen het na 65 minuten spelen voor de goal van Asten verscheen was het wel direct raak. Freek van Bussel brak door over links, behield goed het overzicht en het was Fabio Peters die de bal overtuigend tegen de touwen aanschoot. Hiermee leek de wedstrijd beslist maar niets was minder waar. NWC gaf nog een beetje extra gas en met twee kopgoals uit een voorzet vanaf de zijkant werd de gelegenheidsspits, die doorgaans in het centrum van de verdediging wordt geposteerd, het goudhaantje van Asten. De eerste keer kopte hij de bal prima tegendraads achter doelman Frank van de Broek. De tweede kopgoal was van nog grotere schoonheid en werd stijf in de kruising gekopt. Dit was voor NWC het teken om iets gecontroleerder te gaan voetballen en voor Someren het sein om nog alles op alles te zetten om een overwinning uit het vuur te slepen. Een grote kans kwam er nog toen Dirk Hurkmans opdook voor doelman Stefan Vaes, maar hij gooide lijf en leden in de strijd en redde zo een verdiend punt voor de gasten.

Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen de reserves van Venray, die na een jaar afwezigheid weer terug zijn op het niveau waar ze thuis horen. De aftrap vindt plaats om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Frank van de Broek; Luc Reinders, Rob van Santvoort (C), Niek Smits, Robert van Lierop; Dirk Hurkmans, Joost van der Velden (72. Geert Raijmakers), Luuk Hoeben (89. Rob van der Sluijs); Fabio Peters (72. Devi Fondon), Freek van Bussel, Nick Kusters (80. Arco van Dijk).

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)